In timp ce compania care produce Bentley ar putea fi penalizata de UE cu aproape 20.000 de euro pentru fiecare automobil care intra in circulatie, situatia ar putea fi si mai dificila pentru Bugatti, se arata intr-un studiu al Agentiei Europene pentru Mediu.

Masina preferata a persoanelor foarte bogate ar putea fi taxata suplimentar cu 40.000 de euro, conform unor noi reglementari europene.

Un Rolls-Royce ar putea fi penalizat cu 12.500 de euro, Maserati cu 18.000 de euro si Lamborghini cu 17.000 de euro.

Nu este clar inca daca aceste penalitati vor fi impuse, scrie Financial Times.

Perspectiva acestor penalitati este cunoscuta inca din 2007, cand autoritatile europene au anuntat ca vor limita cantitatea de dioxid de carbon pe care o pot emite, colectiv, autovehiculele din UE.

Agentia Europeana pentru Mediu este prima autoritate care a calculat cat de aproape sunt producatorii auto de atingerea tintelor care vor fi introduse treptat din acest an. Scopul este reducerea emisiilor de dioxid de carbon de la 140 de grame pe kilometru, media actuala, la 130 de grame in 2015.

Citeste si:

Media actuala reprezinta jumatate din emisiile de 300 de grame de dioxid de carbon ale unor modele Bentley si un sfert din cele ale unei masini Bugatti.

Fiecare constructor auto european are stabilita o tinta de emisii, iar in 2012 vor fi verificate 65% din masinile cu cele mai reduse emisii. Procentajul va creste pana la 100% in 2015.

Cei mai multi producatori mari s-au pregatit deja pentru a respecta tintele pe acest an, iar companii precum Toyota si PSA Peugeot Citroen sunt aproape de limitele din 2015.

Totusi, daca majoritatea constructorilor nu scade in continuare volumul emisiilor, sectorul auto s-ar putea confrunta colectiv cu penalitati de zece miliarde de euro, potrivit Agentiei pentru Mediu.

Companiile care produc mai putin de 10.000 de autovehicule pe an, intre care si multi constructori de masini de lux, pot aplica pentru obiective mai lejere sau pot corobora emisiile cu grupuri mai mari pentru a evita plata penalitatilor.

Optiunea de calculare in comun inseamna ca emisiile Bentley, Lamborghini sau Bugatti ar putea fi adaugate celor ale grupului Volkswagen, care detine companiile si fabrica inclusiv modele precum Polo, cu emisii reduse. In mod similar, Rolls-Royce si Maserati si-ar putea calcula emisiile in comun cu grupurile care le detin, BMW si Fiat.