Vanzarile de autovehicule din Europa s-ar putea contracta in acest an la 14 milioane de unitati, de la 15,3 milioane anul trecut, potrivit estimarilor conservatoare ale Ford, noteaza Mediafax.

"Europa a avut un inceput de an dificil. Credem ca Europa se va plasa spre limita inferioara a intervalului", a spus Booth, referindu-se la estimarile companiei privind vanzarile auto din Europa din acest an, de 14-15 milioane autovehicule.

In aceste conditii, Ford va avea pierderi de 500-600 milioane de dolari in Europa, dupa ce a inregistrat anul trecut pierderi de 27 milioane de dolari in regiune.

Booth noteaza insa ca pierderile vor fi acoperite din profitul solid anticipat pentru piata nord-americana, unde vanzarile auto sunt in crestere, grupul urmand astfel sa incheie anul pe plus.

Referitor la alianta anuntata miercuri de gigantii General Motors (SUA) si PSA Peugeot Citroen (Franta), Booth a afirmat ca "este un indiciu ca jucatorii cauta diverse solutii".

Citeste si:

El considera ca industria auto europeana sufera de pe urma capacitatii prea mari de productie, fata de cerere.

GM si PSA Peugeot vor sa economiseasca cel putin 2 miliarde de dolari prin alianta incheiata miercuri. Grupul american mizeaza ca va reusi, prin parteneriatul cu Peugeot, sa rastoarne trendul descendent indelungat al vanzarilor din Europa, care scad de 12 ani. Pe de alta parte, Peugeot vrea sa castige accesul la reteaua globala de distributie a GM, pentru a creste ponderea vanzarilor din afara Europei in afaceri.

Ford a inregistrat in trimestrul al patrulea al anului trecut pierderi de 190 milioane de dolari, iar Booth anticipeaza un rezultat similar sau mai slab pentru primele trei luni din acest an.

Compania se asteapta la imbunatatirea situatiei din trimestrul al doilea, odata cu lansarea de noi modele pe piata.

Ford a preluat in 2007 fabrica de automobile de la Craiova, unde estimeaza ca va produce in acest an pana la 50.000 de unitati B-Max, volum care ar trebui sa se dubleze anul viitor.