General Motors (GM) va plati 320 milioane euro (423 milioane de dolari) pentru participatia de 7% din actiunile Peugeot SA (PSA) pe care trebuie sa o preia conform acordului de alianta prin care cele doua companii vor sa economiseasca cel putin 2 miliarde de dolari, transmite Reuters, potrivit Mediafax.
GM si Peugeot vor dezvolta in parteneriat cel putin patru autovehicule pana in 2016, se arata intr-o notificare transmisa de grupul american autoritatilor SUA. Alianta a fost incheiata pe o perioada de 10 ani.

Companiile au anuntat saptamana trecuta ca vor intra intr-un parteneriat pentru a pune in comun costurile de achizitii, cercetare si dezvoltare, si pentru a dezvolta vehicule pe platforme comune pentru a cobori costurile.

GM noteaza ca alianta ar putea fi desfacuta inainte de termenul de 10 ani daca unul dintre concurentii grupului american va prelua, direct sau indirect, cel putin 10% din actiunile Peugeot.

Totodata, acordul va fi anulat daca participatia familiei Peugeot la grupul francez va scadea sub 15% din actiuni, iar o companie concurenta va ajunge sa detina cel putin 5% din PSA.

De asemenea, alianta se va destrama daca PSA sau familia Peugeot vor facilita o tranzactie prin care un constructor auto, altul decat GM, va intra in posesia a cel putin 3% din actiunile constructorului francez.

GM si Peugeot vor continua sa promoveze si vanda separat, independent, autovehiculele construite.

Grupul american merge in pierdere de 12 ani in Europa, unde isi desfasoara activitatile in principal prin intermediul companiei germane Opel.

Peugeot, care genereaza cea mai mare parte din vanzari in Europa, vrea sa-si diversifice activitatea si sa-si consolideze prezenta pe alte piete.

Celalalt mare constructor auto francez, Renault, a intrat din 1999 in alianta cu grupul japonez Nissan.

Dintre marii constructori auto americani, Chrysler este in alianta cu grupul italian Fiat, care a intervenit pentru salvarea companiei de la colaps printr-un acord intermediat de guvernul SUA.

Directorul general al Ford, Alan Mulally, a declarat la debutul Salonului Auto de la Geneva ca grupul nu vrea sa se alieze cu vreun constructor auto in Europa, grupul preferand sa continue strategia de ajustare a productiei la cerere prin care a reusit sa ramana profitabil in alte regiuni.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri