Vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale au scazut in primele doua luni, fata de ianuarie-februarie 2011, cu 11,7%, la 9.631 unitati, potrivit datelor anuntate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), scrie Mediafax.
In ceea ce priveste autoturismele scaderea a fost de 7,1%, la 8.015 unitati.

"La autoturisme, pe primele doua luni din 2012 topul pe marci este format din Dacia, cu 2.024 unitati vandute (25,3% din total), Volkswagen (1.018 unitati/12,7%), Skoda (865 unitati/10,8%), Ford (573 unitati/7,2%), Renault (449 unitati/5,6%) si Audi (296 unitati/3,7%)", se arata intr-un comunicat al APIA.

Cele mai bine vandute masini

Pe modele, Dacia Logan ramane cel mai vandut, urmat de Duster, Skoda Octavia, Logan MCV si VW Golf.

"Analizand segmentarea pe clase, constatam ca tendinta de anul trecut se mentine. Astfel, clasele A-C, care cuprind autoturisme cu preturi relativ mici, dar cu volume importante, precum si cea Monovolum (impreuna 63% din piata), inregistreaza scaderi foarte mari (intre -7,5% si -37%, in timp ce clasele care includ autoturisme cu preturi mai mari, respectiv clasele D, E, F si SUV (37% din piata), au cresteri procentuale de doua cifre (intre +18% si +53%)", precizeaza APIA.

In functie de tipul de combustibil, se accentueaza trendul remarcat in 2011 de crestere a ponderii autoturismelor cu motoare diesel, care ajunge la 64,2%, fata de 48,7% in 2011.

Desi vanzarile totale de autoturisme au inregistrat un regres de 7%, vanzarile de autoturisme cu motoare diesel au avut o crestere de 22% fata de aceasi perioada a anului trecut.

In ceea ce priveste vehiculele comerciale usoare, primele locuri sunt ocupate de Dacia, Renault, Volkswagen si Ford, acestea acoperind peste 50% din totalul livrarilor raportate.
APIA nu anticipeaza pentru martie si aprilie, comparativ cu primele doua luni ale anului, modificari importante ale volumelor, in special pentru autoturisme, piata asteptand lansarea
Programului Rabla.

"In plus, acesta este si mult mai mic fata de anul precedent, ceea ce va face ca si impactul sau sa se diminueze corespunzator. Pentru restul anului, este de evaluat impactul pe care il poate avea eventuala deteriorare a situatiei economice la nivel european si care cel putin deocamdata poate a fi compensata la nivelul pietei auto autohtone de unele masuri care ar trebui, totusi, sa aiba o influenta pozitiva (cresterea deductibilitatii TVA si posibila majorare a salariilor)", arata asociatia.

APIA noteaza si ca in Europa in primele doua luni din 2012 s-a inregistrat o scadere de 8,3% a numarului de autoturisme inmatriculate, cele mai accentuate scaderi fiind in Portugalia (48%), Grecia (26%), Franta (20%), Italia (18%) si Belgia (17%).

Productia auto a crescut in Romania, in februarie fata de ianuarie, cu 32,4%, astfel ca pe primele doua luni avansul a fost de 11,2% (volum total 60.256 unitati) fata de 2011, cu o majorare de 11,6% la autoturisme (56.279 unitati) si de 6% la vehiculele comerciale (volum total de 3.977 unitati).

In conditiile unei cereri interne extrem de reduse, in continuare cea mai mare parte a productiei este exportata (peste 87%).

Astfel, exportul a crescut cu 3% fata de primele doua luni ale anului 2011, pe un volum total de 52.450 unitati. La autoturisme cresterea a fost de 3,4% (volum total 49.276 unitati), in timp ce la vehiculele comerciale se inregistreaza o scadere de 2,9% (volum total 3.174 unitati). Si in februarie cel mai cautat model la export a fost Dacia Duster (13.077 unitati), urmat de Sandero (4.227 unitati) si Logan (4.154 unitati).

Inmatricularile de autoturisme noi in Romania au urcat cu 54% in primele doua luni ale anului fata de perioada similara din 2011, la peste 9.000 de unitati, cea mai semnificativa crestere din UE ca procent, in timp ce piata europeana s-a contractat cu 8,3%, conform datelor prezentate joi de constructorii auto.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri