Wall-Street.ro: Ce predictii aveti pentru piata auto europeana anul acesta?
Robert Gutsche: Nu am predictii foarte bune. Anul acesta, ma astept ca piata auto europeana sa mai scada putin.

Anul trecut, inmatricularile de autoturisme noi din Uniunea Europeana au scazut cu 1,7%, la 13,1 milioane de unitati. In primele doua luni din 2012, piata auto europeana s-a contractat cu 8,3%, la 1,858 milioane unitati, potrivit Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Wall-Street.ro: Mitsubishi va inchide uzina Nedcar din Polonia anul acesta, poate fi Chevrolet interesat de aceasta?
Robert Gutsche: In prezent, capacitatea fabricilor este suficienta. Daca ne uitam la portofoliul Chevrolet, toate modelele au fost reinnoite. Au fost lansate zece modele noi intr-o perioada de 18 luni, am inceput cu Spark, Aveo, Cruze, Orlando, Captiva, Volt si avem deja stabilit planul de productie.

Pe masura ce cresti volumul, esti interesat sa produci masini aproape de pietele unde le vinzi, deci in viitor am putea lua in considerare posibilitatea productiei in Europa, daca cifrele o vor cere.

Wall-Street.ro: Cum vedeti Romania? Poate fi o oportunitate pentru o fabrica viitoare?
Robert Gutsche: Chevrolet ia in calcul nivelul productiei, nivel generat de cererea in crestere in Europa. Am vandut circa 206.000 de masini, avem o cota de piata in crestere, insa pe termen scurt nu se justifica deschierea unei noi fabrici, nu vad nevoia de inca o unitate de productie in vreuna din piete.

Wall-Street.ro: Cum au mers vanzarile Chevrolet anul trecut? Ce estimari aveti pentru 2012?
Robert Gutsche: Anul trecut, a fost un an bun pentru Chevrolet, am livrat 206.000 de masini, reprezentand o cota de piata de 1,24%. In primele doua luni ale acestui an am avut un inceput bun, cota de piata a crescut la 1,49%, avem o crestere de 17% a volumelor intr-o piata in scadere cu zece procente. Aceasta este directia pe care vrem sa o urmam anul acesta.

Wall-Street.ro: Unde vedeti Chevrolet peste 10 ani?
Robert Gutsche: Chevrolet se dezvolta in Europa Centrala si de Vest. Daca ne uitam global, Chevrolet este al patrulea cel mai mare brand din industria auto, are un potential mare de crestere in afara Americii.

Citeste si:

In Europa, avem o linie noua de modele, ma astept la o crestere semnificativa a vanzarilor si a cotei de piata Chevrolet.

Wall-Street.ro: Cum ati inceput cariera profesionala in aceasta industrie?

Robert Gutsche: In 1996, am venit la General Motors, la Russelsheim si de atunci ma ocup de vanzari, produse si comunicare in trei tari, Marea Britanie, Germania si Elvetia.

Wall-Street.ro: Cum arata o zi obisnuita de lucru?
Robert Gutsche: Lucrez intr-o companie globala, aceasta presupune munca in echipa, echipe care includ ingineri, designeri din diferite centre globale GM.

Colaboram cu centrul GM din Coreea pentru masini de segment mic, asta inseamna ca avem convorbiri telefonice la 7-8 dimineata cu ei, pentru ca este diferenta de fus orar; dupa masa, planificam discutiile cu colegii din America. Ne organizam zilnic pentru conferinte telefonice, facem workshop-uri, calatorim in Coreea, America oricand este necesar.

Wall-Street.ro: Care este masina personala in prezent si la ce model visati?

Robert Gutsche: In prezent, conduc un SUV Chevrolet Captiva cu 7 locuri, motorizarea de 2,4 litri si transmisie manuala, imi place foarte mult, dar desigur mi-as mai dori in garaj si un Chevrolet Camaro alb.

Chevrolet este cea mai mare marca internationala a companiei General Motors, cu vanzari anuale de peste patru milioane de autovehicule in peste 140 de tari.

In Europa, marca a fost relansata in 2005. In Europa Centrala si de Vest, marca este reprezentata de o retea formata din 2.500 de centre de vanzari si service. Anul acesta, Chevrolet lanseaza modelul Cruze station wagon si modelul sedan de clasa medie Malibu.