Daca vanzarile de autovehicule vor creste, GM ar acoperi productia suplimentara necesara cu masini produse in tari ca Polonia, Rusia, China, India, Mexic sau Brazilia, scrie Der Spiegel, citand strategia interna a companiei, potrivit Mediafax.

Potrivit documentului, GM vrea sa creasca exporturile din Mexic, Coreea de Sud si China catre Europa cu 300.000 de autovehicule pana in anul 2016.

"Nu a fost luata nicio decizie in aceasta privinta pentru unitatile de productie auto ale Opel", a declarat pentru Reuters un purtator de cuvant al GM Europa, intrebat daca grupul ar putea muta productia din Germania.

Un purtator de cuvant al Opel a afirmat ca GM va incerca intotdeauna sa profite de oportunitatile oferite de piata auto mondiala.

Directorul general al Opel, Karl-Friedrich Stracke, a declarat, potrivit ziarului german Bild, ca exclude inchiderea unor fabrici si efectuarea de concedieri in viitorul apropiat, insa a notat ca "nu exista subiecte tabu" in privinta masurilor care ar putea fi luate de companie pentru a creste profitabilitatea.

Citeste si:

Surse guvernamentale au declarat vineri pentru grupul media WAZ din Germania ca Stracke ar fi notificat guvernul german privind intentia de a inchide fabrica de la Bochum.

"Monitorizam indeaproape situatia si suntem in legatura cu managementul Opel", a declarat duminica un purtator de cuvant al ministerului german al Economiei, care a subliniat comentariile anterioare ale sefului Opel, ca grupul auto nu va inchide nicio fabrica pana la finele anului 2014.

Surse apropiate companiei au declarat joi pentru Reuters ca Opel ar putea inchide doua fabrici din Europa pentru a reduce capacitatea de productie cu 30%, fiind vizate cel mai probabil unitatile de la Bochum si Ellesmere Port.

Opel are 11 fabrici in sase tari din UE, potrivit site-ului companiei.