Italianul Sergio Marchionne a reusit in doar doi ani sa aducainapoi pe linia de plutire si sa ramburseze imprumutul de 6 miliarde de dolari contractati de la guvernul american pentru a scoate compania din prapastie, scrie CBS News.

Unul dintre cele mai bune semne din economia americana in anul 2011 a fost revenirea industriei auto americane dupa rezultatele dezastruoase din timpul crizei, iar Chrysler a avut cea mai buna evolutie. Chiar daca in 2009 intrase in faliment si toata lumea vorbea despre moartea producatorului auto, iata ca in 2011 Chrysler a inregistrat un profit de 183 milioane dolari, iar rezultatele ar fi fost si mai bune daca nu s-ar fi rambursat cei 6 miliarde de dolari, cu sase ani mai inainte de termenul anuntat.

Aceasta realizare se datoreaza angajatilor Chrysler, care au suportat taieri de salarii si de bonusuri, precum si datorita parteneriatului cu Fiat, care in 2009 a preluat compania cu cei 54.000 de angajati ai sai, dupa intrarea in faliment. Unii specialisti sunt de parere ca lichidarea companiei ar fi fost un dezastru pentru industria auto americana, ce ar fi pierdut aproape 300.000 de locuri de munca din cadrul tuturor furnizorilor producatorului.

Citeste si:

Marchionne a folosit imprumutul de 6 miliarde de dolari pentru a moderniza fabricile Chrysler, a imbunatatit calitatea produselor, a scos versiuni noi la 16 modele deja existente si a integrat operatiunile Fiat cu cele ale Chrysler. Acest parteneriat a dus la crearea Dodge Dart, o versiune a modelului Alfa Romeo Giulietta, care costa in jur de 16.000 de dolari.

Si imaginea companiei a trecut printr-un proces de facelift dupa campania publicitara “Imported from Detroit”, in colaborare cu Eminem si reclama de anul acesta de la Super Bowl, care il are in prim plan pe actorul si regizorul Clint Eastwood.