Constructorul auto suedez Volvo a confirmat, luni, ca va incepe sa produca autoturisme in China, devenind ultimul mare constructor auto occidental care produce local pe aceasta importanta piata mondiala, informeaza BBC.
Volvo, o subsidiara a grupului auto american Ford Motor, urmeaza sa produca modelul Volvo S30 la o uzina din orasul Chongqing, vestul Chinei, intentionand sa ajunga la un ritm de productie de 10.000 de unitati pe an. Autoturismele Volvo vor fi asamblate la o uzina detinuta de societatea Changan Ford, o societate mixta detinuta de grupul Ford impreuna cu un partener chinez. "Dupa ce am lucrat impreuna cu Changan Ford timp de un an, suntem siguri ca uzina lor, in colaborare cu expertii nostrii, vor putea asigura standardele de calitate impuse de Volvo", a anuntat presedintele Volvo, Fredrik Arp.

In prezent Volvo este in urma rivalilor sai in termeni de vanzari pe piata chineza, in 2004 comercializand doar 3.000 de unitati pe aceasta piata, care in scurt timp va deveni a doua piata auto din lume dupa cea din SUA. Pe fondul cresterii economice si aparitiei unei clase medii in China, marii constructori auto europeni au inceput sa se orienteze din ce in ce mai mult spre China. Volkswagen si BMW au deja facilitati de productie in China, iar DaimlerChrysler construieste o uzina la Beijing pentru a produce local autovehiculele din familia Mercedes-Benz.

Potrivit rompres, in 2004, vanzarile de autoturisme in China au inregistrat o crestere anuala de 15 procente, dupa ce, in 2003, numarul de inmatriculari aproape s-a dublat comparativ cu anul precedent. Expertii estimeaza ca acest trend crescator va continua si pe termen mediu, pentru acest an fiind prognozat un ritm de crestere cuprins intre 10 si 15 procente.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri