Ferrari 599 GTB Fiorano inlocuieste actualul model 575 Maranello, iar codul regasit in numele sau nu inseamna altceva decat Gran Turismo Berlinetta, suficient pentru a explica structura sa genetica. Cat despre motor, 599 este indicativul ce tradeaza cei 6 litri insumati de doua perechi a cate 6 cilindri asezati sub forma simpaticei litere V.

Originea celor 6 litri se regaseste in propulsorul de pe celebrul Enzo, adus astazi la parametri superiori, astfel incat sa produca foarte-foarte multi cai-putere, respectiv 620, si, in combinatie cu noul sasiu de aluminiu (pe care se afla plasat undeva intre axul frontal si postul de comanda), sa expulzeze masina de pe loc in doar 3,7 secunde pana la viteza de 100 km/h, cu o viteza maxima de 330 km/h. Nici cuplul nu este mai prejos, ajungand la 608 Nm, la o turatie de 8400 rpm, in timp ce sunetul motorului a fost studiat cu atentie, incepand de la cel generat de admisie si pana la sistemul de evacuare, astfel incat spiritul unui V12 sa fie prezent in fiecare secunda.

Intregul proces de productie a fost intens influentat, evident in bine, de experienta acumulata in Formula 1, unul dintre efecte fiind cutia de viteze F-SuperFast care are un timp de raspuns mai mic de 100 milisecunde. Cutia, care beneficiaza de un schimbator mai degraba paralel decat secvential, are integrat un program de management electronic cu posibilitatea schimbarii complet automate si este echipata cu sistemul Launch Control, impreuna cu „manettino“ - comanda care seteaza functiile de cuplare, controlul tractiunii si al stabilitatii, suspensia magnetica. Daca punem la socoteala si capacitatea de monitorizare permanenta a conditiilor de rulare, cu influente asupra distribuirii fortelor pe cele doua trenuri, avem o imagine aproape completa a capacitatilor dinamice crescute cu aproape 20% fata de vechile sisteme de tractiune, cu o predictibilitate a manevrarii superioara.

Designul asigurat de Pininfarina se bazeaza pe o aerodinamica studiata intens in „tunelul de vant“, rezultatul fiind echivalent cu un coeficient de 0,336 si cu o comportare mult mai buna a partii din spate. Tusele finale au adus blocurile optice bi-xenon, stopuri LED, finisari interioare in fibra de carbon si aluminiu, cu insertii rosii sau galbene si, evident, tapiterie de piele.

Scaunele de tip racing au si ele un suport de fibra de carbon, iar pentru pasagerul din dreapta a fost plasat central un maner de sustinere, in caz ca simte nevoia. Exista si optionale, pentru cei cu mai multi bani: monitorizare prin satelit, volan din fibra de carbon cu leduri tip turometru, discuri de frane ceramice de competitie, jante de 20 de inci cu cauciucuri run-flat, roll-bar pentru habitaclu si un set de geamantane asortate cu masina.