Unele marci au crescut spectaculos, altele s-au prabusit inexplicabil.
Anul 2006 abia a inceput, insa piata auto si-a incalzit deja motoarele pentru o noua cursa contra cronometru. Dupa primele doua etape, adica ianuarie si februarie, observam o profunda disipare a energiilor, in sus sau in jos, cu evolutii contradictorii, unele explicabile, altele nu. Daca modelele autohtone, in special Dacia, raporteaza cifre mai mici fata de anul trecut, se lauda in acelasi timp cu un trend ascendent, ceea ce ar putea anunta cresteri si mai importante.

Nu acelasi lucru se poate spune despre modelele de import, categorie la care nu se poate trage o concluzie generala. Numarul total de masini straine vandute este mai mare decat anul trecut, in primele doua luni, dar tendinta este de scadere a cererii. Spuneam insa ca nu este o concluzie valabila pe toata linia. Unele modele au explodat spectaculos, rupandu-se de pluton la capitolul procente. Vorbim aici despre Hyundai si Chevrolet, ambele cu cresteri de 19,3%, respectiv 16,2%, fata de luna anterioara. Asta in conditiile in care majoritatea competitorilor au scazut comparativ cu prima luna sau au crescut doar cu un procent. La extrema opusa se afla caderi de 14 pana la 23% pentru marcile din top 10, Volkswagen, Opel, Fiat, sau Peugeot, cu o inexplicabila prabusire pentru Skoda - 26% fata de ianuarie.

Renault ramane numarul unu, atat la marci, cat si la modele, cu al sau Clio, in timp ce performerele etapei sunt Opel Astra Classic, un model vechi, vandut in paralel cu Astra noua, dar care face furori datorita pretului, si Hyundai Accent. Pe segmentele autoturismelor premium avem o premiera, Audi trecand in fata competitorilor sai, BMW (105 unitati) si Mercedes (96 unitati), cu 107 masini vandute. La categoria motorizari, constatam un usor recul al dieselurilor, inca majoritare pe piata, dar cu o tendinta de scadere.

Totalul vanzarilor de automobile a ajuns, in februarie, la 17.477, din care 14.887 autoturisme, cu 0,8% mai putine decat in ianuarie. Fata de primele doua luni ale anului 2005, cresterea la total vehicule este de numai 8%, dar importurile au contribuit intens cu un plus de 40%.