Jonn Lawsojn, analist pentru Citigroup la Londra a declarat ca piata s-a miscat mai bine decat se astepta. „Desi anul a inceput un pic mai bine decat ne asteptam, nu este prea tarziu sa avem si surprize. Preconizam o crestere de 1.1 %, de la 14.5 milioane de masini la 14.7 milioane”, continua Lawson.

Grupul Fiat care include brandul Fiat, Alfa Romeo si Lancia a inregistrat o crestere de 11.5 procente, ajungand la 95.013 unitati luna aceasta. „Fiat benificiaza de iesirea pe piata a modelului Grande Punto. Se pare ca este cel mai bine vandut model”, scrie Adam Jonas, analist la Morgan Stanley, Londra.

Vanzarile grupului Renault au scazut cu 5.7 procente la 101.230 unitati in luna februarie. Fabricantii coreeni, care s-au ridicat rapid pe piata europeana au intrat, de asemenea intr-un usor declin. Hyundai a scazut cu 4.4 procente in luna februarie. Kia a scazut cu 2.1 procente ajungand la 13.586 unitati.

Citeste si:

Ford este si el un invins. Printre brand-urile Ford, numai Land Rover a inregistrat o crestere de14 procente, ajungand la 4.138 unitati. Jaguar si Volvo au inregistrat scaderi considerabile. Vanzarile Jaguar au scazut cu 19.7 procente, volvo a scazut cu 12 procente. Volkswagen Group este intr-o usoara crestere. Toate brand-urile Volkswagen, cu exceptia brand-ului Audi care a inregistrat o scadere de 0.3 procentte, au crescut in luna februarie. Brandul cu acelasi nume a inregistrat o crestere a vanzarilor de 15.2 % ajungand la 108.553 unitati vandute.

Actiunile grupuilui Volkswagen au crescut de la 17.9 % anul trecut la 19.1% in acest an, in luna februarie. Saab a adus General Motors o crestere de 37.5%, adica 5.743 unitati vandute, in timp ce Chevrolet a inregistrat o usoara crestere 9.6%. Vanzarile OpelVauxhall au scazut cu 3.6 procente, la 89.844 unitati.

In Germania masinile de lux au inregistrat o crestere modesta. DaimlerChrysler a crescut cu 1.9% fiind trasa in jos de vanzarile Smart care au scazut cu 26.9 procente. Vanzarile Mercedes au crescut cu 7 procente in timp ce vanzarile Chrysler au crescut cu 21 procente. BMW a inregistrat scaderi in casa mica, MINI fiind cea mai afectata: 13.5 procente. Per ansamblu, BMW Group a continuat sa creasca cu 3.9 procente, adica 44.419 unitati vandute.