Principalul atuu al modelului Accord in fata competitorilor germani ramane confortul, masina japoneza este mult mai silentioasa si mai bine reglata pentru bumperele si gropile din Romania.

Scaunele din piele perforata iti ofera o senzatie extraordinar de placuta, mai ales cand este frig afara si pornesti sistemul de incalzire, iar suportul lombar se adapteaza corpului oferind confort si sustinere.

Noul Accord este si mai stabil pentru ca japonezii au mutat rezervorul si motorul mai aproape de centrul de gravitatie al vehiculului. Bratele oscilante, suspensiile multilink si rigiditatea caroseriei raspund acum mult mai prompt la actiunile soferului.

Modelul de test primit in plina iarna a avut motorizarea de 2 litri benzina 156 CP, cu transmisia manuala in 6 trepte si echiparea de varf Executive, al carui pret este de 30.300 euro cu TVA.

Propulsorul pe benzina trage suficient cat sa facem o depasire fara emotii, insa nu are nimic sportiv, acceleratia de la 0 pana la 100 de km/h se face in 9,4 secunde, iar viteza maxima este de 215 km/h. Consumul urban a fost de 11,5 litri, destul de bun avand in vedere temperaturile scazute din luna februarie.

Honda Accord este o masina extrem de manevrabila chiar si pe zapada, nu am avut niciun moment probleme la parcare, desi am fost nevoit sa intru in zapada aproape pana la praguri. Odata cu dezactivarea sistemului de stabilitate Accord-ul te lasa sa faci ce vrei cu el, poti sa te folosesti de toti cei 156 de cai putere.

Am apreciat si programul cu recunoastere vocala care, desi erau mai multe voci in masina si muzica pe fundal, a raspuns prompt la cererea de a schimba temperatura pentru sofer sau pasager, a cauta alt post de radio sau a porni sistemul de navigatie.

Atmosfera placuta din masina este sustinuta si de un sistem audio cu zece difuzoare si CD/DVD Changer cu sase discuri.

Citeste si:

Noul Accord a primit pentru prima data sistemele Auto High-Beam Support si Active Cornering Lights - care permite iluminarea sporita cand autovehiculul vireaza.

Auto High-Beam Support System este un sistem de asistenta pentru faza lunga disponibil pe vehiculele cu faruri bi-HID (xenon pentru faza scurta si lunga). Sistemul controlat de o camera amplasata pe parbriz detecteaza farurile sau stopurile vehiculelor din fata si reduce automat intensitatea luminii la faza scurta, daca faza lunga este activata.

Honda Accord beneficiaza in standard de o serie de sisteme precum controlul stabilitatii si tractiunii (VSA), controlul stabilitatii la tractare (TSA), sistemul de directie asistat electric si adaptiv (Motion Adaptive EPS), controlul automat al vitezei de croaziera (Cruise Control), sistemul anti-blocare roti (ABS), distributie electronica a fortei de franare EBD.

Optional sunt disponibile si sistemele ACC (adaptive cruise control) - controlul automat al vitezei de croaziera si pastrarea distantei fata de masina din fata, CMBS - sistemul de prevenire si franare in caz de coliziuni, LKAS (lane keeping assist) – sistemul de mentinere a benzii de circulatie. Siguranta pasiva este asigurata de airbag-uri frontale in doua stagii de declansare, airbag-uri laterale de tip cortina, centuri pre-tensionate si tetiere active.

Lista dotarilor continua cu sistemul electronic pentru deschiderea si inchiderea portbagajului, senzori de ploaie si lumini dar si cu o camera video pentru mersul cu spatele.

Accord-ul sedan are un propulsor pe benzina de 2 litri 156 CP si unul diesel de 2,2 litri 150 CP. Pretul de pornire pentru Honda Accord sedan este de 24.100 euro cu TVA. Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice Honda Accord 2.0 Executive i-VTEC MT
Capacitate cilindrica (cmc): 1.997
Cai putere (CP): 156
Viteza maxima (km/h): 215
Acceleratie 0-100 km/h (s): 9,4
Carburant: benzina
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 9,4/ 5,9/ 7,2
Emisii CO2 g/km: 170 g/km
Capacitate rezervor: 65 litri
Portbagaj: 460 litri
Masa proprie: 1.500 kg