Premierul Mihai Razvan Ungureanu si ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, au inspectat, duminica, santierul de constructie a tronsonului de autostrada Bucuresti-Ploiesti, in cazul caruia termenul de finalizare a fost amanat de mai multe ori, din cauza intarzierilor.

Seful Guvernului a amintit ca proiectul, finantat integral de la bugetul de stat, este deja in derulare de sapte ani si a afirmat ca spera ca lucrarea sa poata fi incheiata la jumatatea lunii mai.

Termenul de finalizare era 15 decembrie 2011.

"Sper ca, la jumatatea lunii mai, autostrada sa fie data in circulatie. Intarzierile de pana acum, tehnice si de alta natura, au fost depasite", a spus Ungureanu.

El a tinut sa mentioneze si meritele guvernelor anterioare la acest proiect.
Ministrul Transporturilor a afirmat la randul sau ca spera ca, macar in al "12-lea ceas", lucrarea sa fie finalizata.

Intrebat de jurnalisti ce masuri va dispune daca nici noul termen, de 15 mai, nu va fi respectat pentru finalizarea lucrarii, ministrul a raspuns ca firmele constructoare vor fi penalizate.

El nu a putut indica insa daca pentru intarzierile deja inregistrate au fost aplicate penalitati, aratand ca, la finalul lucrarii, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale va stabili cuantumul acestor penalitati.

Citeste si:

"Tonul a fost destul de ferm astfel incat nimeni nu gandeste ca lucrarea ar putea fi intarziata", a intervenit premierul Ungureanu.

Ultima inspectie oficiala la santierul tronsonului de autostrada Bucuresti-Ploiesti a fost efectuata la sfarsitul lunii ianuarie, cand premierul de atunci, Emil Boc, a reclamat ca exista o lipsa de cooperare din partea autoritatilor si a companiei Electrica in derularea lucrarilor.
Reprezentantii Guvernului anuntat atunci ca vor modifica legislatia privind infrastructura de transport, pentru a elimina problemele ridicate in prezent atat de Electrica, dar si de autoritatile centrale si locale in finalizarea proiectelor.

Boc atentiona atunci ca lucrarile trebuie finalizate in luna aprilie, cel tarziu in luna mai a acestui an.

In vara anului trecut, Boc vizitase din nou santierul de lucrari si le reprosase constructorilor ca unele portiuni ale lucrarii arata ca in "epoca de piatra", avertizand ca le va "taia capul", inclusiv prin aplicarea de penalitati, daca nu vor respecta termenele de finalizare a proiectului.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a anuntat, la finele anului trecut, ca firmele Euroconstruct Trading 98 si Pa&Co, care fac parte din consortiul care construieste tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti, in lungime de 42,5 kilometri, parte a autostrazii Bucuresti-Ploiesti, vor fi penalizate cu 0,05% pe zi din valoarea contractului, pentru ca au depasit termenul de finalizare a lucrarilor.

Lucrarile la Autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt impartite in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct '98/Com-Axa.

Autostrada Bucuresti-Ploiesti va avea 62 de kilometri, din care in noiembrie erau finalizati 25 kilometri. Valoarea totala a lucrarilor se ridica la 450 milioane euro.