Vanzarile diviziei Automotive a PSA au coborat cu 14% in perioada analizata, la 9,72 miliarde euro, a anuntat miercuri Peugeot.

Media estimarilor analistilor contactati de Reuters indica venituri totale de 13,9 miliarde euro, astfel ca grupul a depasit usor prognoza pietei.

"Concurenta a continuat sa fie dura in acest trimestru, presiunile pe preturi fiind similare cu cele din ultimele trei luni din 2011, iar situatia de pe pieteie din sudul Europei s-a inrautatit considerabil. Dificultatile ar trebui sa continue in prima jumatate a anului", a aratat PSA.

Asemenea grupului italian Fiat, Peugeot se poate considera una dintre principalele "victime" ale scaderii pietei auto europene. Volumul vanzarilor grupului francez a scazut in primul trimestru cu 17%, in timp ce piata UE s-a contractat cu 7,3%, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile, care centralizeaza inmatricularile de autoturisme noi din UE si Elvetia, Norvegia si Islanda.

Citeste si:

Toti marii constructori auto europeni au inregistrat pierderi anul trecut, cu exceptia gigantului german Volkswagen.

Peugeot, al doilea mare constructor auto european dupa Volkswagen, a reiterat miercuri ca anticipeaza scaderea pietei auto cu 5% in acest an in Europa, cu un declin de 10% in Franta. Grupul nu a prezentat estimari privind profitul pentru 2012.

In incercarea de a reduce dependenta grupului de pietele saturate din Europa, directorul general Philippe Varin si-a asumat o campanie ambitioasa de extindere in China, mizand pe modelele Citroen DS prezentate in aceasta saptamana la Salonul Auto de la Beijing.

PSA a aratat ca vrea 5% din piata chineza pana in 2015 pentru marca Peugeot, respectiv 3% pentru Citroen.