Cu un interior inspirat din cockpit-uri, DS5 aduce lucruri noi in lumea autoturismelor.

Pentru a ne imprieteni cu DS5, Citroen a organizat un drive test pe ruta Bucuresti - Murfatlar – terenurile de golf de la Lighthouse Balcic (330 km), cu motorizarile de 1,6 litri benzina 155 CP si 200 CP, 2 litri diesel 163 CP si 200 CP Hybrid4 Airdream. Am avut ocazia sa conducem noul DS5 cu cele trei sisteme de transmisie, automata, pilotata si manuala, toate cu 6 trepte.

Modelul ales pentru test a fost un DS5 cu echiparea Sport Chic si propulsorul pe benzina de 155 CP cu transmisie automata in 6 trepte, al carui pret este de 37.300 euro cu TVA.

In culoarea gri metalizat, cu tapiterie de piele rosie, insertii crom satinat, plafon din sticla si jante aliaj Canaveral 18" Diamantée Noir Onyx Brillant, asa arata DS5-ul ales pentru prima zi de test.

Pe DS5 am vazut idei noi care mi-a placut foarte mult, m-au atras scaunele numite de Citroen „bratara de ceas”, un plafon interesant ca de avion cu comenzi pentru Head-Up Display si pentru un sistem nou de trape, numit fantani de lumina, prin care soferul, pasagerul din dreapta si cei din spate pot alege separat daca vor sa vada plafonul din sticla.

Un alt plus este coloana centrala care arata foarte bine avand multe butoane " inspirate din aviatie". Langa cotiera gasim patru butoane pentru geamuri electrice, comenzile pentru navigatie, butonul pentru blocat usile, frana de mana electrica.

O decizie neinspirata la acest model este amplasarea franei de mana electrica langa sistemul de deschidere al cotierei, pentru ca o poti actiona din greseala in mers, crezand ca deschizi cotiera.

Calatoria cu DS5 pana in Bulgaria a fost foarte placuta, masina este bine izolata fonic, mai ales hibridul diesel cu transmisie pilotata, unde confortul a fost mai accentuat pentru ca motorul nu se aude deloc.

DS5 cu motor pe benzina de 155 CP si transmisia automata pare mai agresiv decat cel diesel hibrid de 200 CP si transmisia pilotata, poate si din cauza faptului ca transmisia automata tine motorul turat si schimba cu intarziere intr-o treapta superioara, te simti sportiv, dar masina consuma mai mult. Modelul pe benzina de 155 CP a avut un consum extraurban de 9 litri, iar cel diesel hibrid de 200 CP de 5,7 litri.

Citeste si:

A doua zi de test am ales dieselul hibrid de 200 CP si transmisie pilotata cu 6 trepte, echipare Sport Chic, care are un pret de 43.800 euro cu TVA. Hibridul a fost alb metalizat cu tapiterie din piele negru/alb si jante de aliaj Cairns 19'' Diamantée Noir Mat.

Hibridul este un DS5 mai placut decat motorizarile normale pentru ca este mai silentios in mers, iar cand stai pe loc nu auzi motorul deloc, sta mereu in mod electric. Chiar si pornirea masinii este socanta, nu iti poti da seama ca motorul a pornit decat daca apesi acceleratia si masina se misca. Motorul electric de 37 CP ofera tractiune pentru rotile spate, oferind senzatii noi, de masina cu tractiune integrala, din cand in cand.

Tehnologia Hybrid4 ofera mai multe moduri pentru a conduce. Folosind roata de control de pe consola centrala, soferii pot alege unul dintre cele patru moduri: Auto, ZEV (foloseste doar motorul electric, pentru viteze de pana la 60 km/h. Autonomia in modul ZEV este intre 2 si 3 km, dupa care masina trece in modul „Auto”), 4 Wheel Drive (pentru zapada, noroi si nisip) si Sport (foloseste ambele motoare).

Volumul portbagajului este mai mic in cazul hibridului care are 325 de litri, fata de 468 litri in cazul modelelor cu motor termic. Consola centrala incorporeaza o zona dubla de stocare de 13 litri sub cotiera.

Iluminatul ambiental creaza o imagine formata din rosu si alb in jurul soferului, rosu pentru zonele de radio si navigatie si butoanele de deschidere a usilor, si alb pentru consola cockpit-ului, aerul conditionat si roata de control a sistemului hibrid.

Printre sistemele care echipeaza DS5 avem controlul inteligent al tractiunii, un sistem de avertizare la schimbarea benzii de mers care ne da vibratii in scaun, un sistem de activare automata a fazei lungi a farurilor in functie de trafic, head-up display si camera pentru mersul cu spatele.

Citroen DS5 vine cu noua generatie a navigatiei MyWay, sistem care include un ecran de 7 inch, memorie interna, Bluetooth audio streaming pentru a asculta muzica stocata pe telefoane mobile.

Cel mai mic pret pentru un DS5 este de 26.900 euro cu TVA, pentru motorizarea diesel de 115 CP si transmisia pilotata cu 6 trepte, echiparea Chic. Mai multe detalii sunt disponibile aici.

Linia DS, compusa din DS3, DS4 si DS5, este produsa in Franta.