Majoritatea romanilor care isi cumpara un Porsche nou platesc peste 50% din pretul masinii pe optionale pentru personalizare, aleg culoarea negru, motorizarea diesel si prefera SUV-ul Cayenne.

Wall-Street.ro: Cum a inceput anul, la ce vanzari va asteptati?

Adrian Pascu: Am avut un prim trimestru extem de reusit, am vandut 37 de masini in primele trei luni. In cel mai bun an, 2007, am vandut 33 de masini in primele trei luni. Ne asteptam sa terminam undeva aproape de 150 de unitati sau de ce nu sa depasim aceasta cifra. In 2007 au fost 148 de vanzari. Noi vrem sa il facem un an record.

Wall-Street.ro: Cum va arata mixul de vanzari pe modele la finalul anului?

Adrian Pascu: Cayenne, Panamera, 911, apoi Boxster, Cayman. Este acelasi mix peste tot in lume.

Wall-Street.ro: Clientii Porsche sunt influentati de cursul de schimb?

Adrian Pascu: Da, nu pot sa spun ca nu suntem afectati de cresterea cursului de schimb. Oricum la o masina se asteapta foarte mult, la Cayenne se asteapta peste 4 luni.

Wall-Street.ro: Cum vedeti situatia economica?

Adrian Pascu: Situatia economica depinde de foarte multi factori in Romania, de factorul politic, legislativ, de curs, nu pare sa fie un an atat de rau pe cat se preconiza.

Wall-Street.ro: Cu cat creste pretul unui Porsche in urma personalizarii?

Adrian Pascu: Un Cayenne diesel care are un pret de pornire de 55.000 de euro fara TVA, isi poate dubla valoarea prin optionale, poate sa depaseasca 100.000 de euro.

O medie ar fi de 20.000 – 25.000 de euro in optionale.

Wall-Street.ro: Care sunt cele mai scumpe optionale pentru un Porsche?

Adrian Pascu: Cele mai scumpe pe lista de pret sunt franele ceramice, 7.000-8.000 euro, urmate de sistemul de sunet de maxima performanta Burmester care este in jur de 5.000 de euro si apoi sunt alte sisteme de siguranta sau sisteme sport care cresc valoarea masinii. Dar sa nu uitam si combinatiile de piele, culoarea.

Wall-Street.ro: Cat de mult isi personalizeaza romanii modelele Porsche?

Adrian Pascu: Marea majoritate a SUV-urilor Cayenne diesel au un pret de pornire de 55.000 euro, iar pretul mediu de vanzare este de 75.000-80.000 de euro. Foarte multi clienti ai acestei marci doresc personalizarea puternica a masinii si individualizarea ei, diferentierea de celelalte.

Wall-Street.ro: Care este cea mai vanduta culoare?

Citeste si:

Adrian Pascu: Negru.

Wall-Street.ro: Care este cel mai vandut propulsor?

Adrian Pascu: Diesel. Cayenne are peste 70% din vanzari, iar trei sferturi sunt diesel.

Wall-Street.ro: Care este modelul Porsche cu cei mai multi kilometri dupa primii trei ani?

Adrian Pascu: Am avut un client care cu un Cayenne diesel luat in decembrie, practic a inceput sa mearga cu el in a doua saptamana a lunii ianuarie, a facut prima revizie, de 15.000 de km, la inceputul lui martie, iar dupa un an de zile avea peste 80.000 de km. SUV-urile sunt masinile de zi cu zi, de drumuri lungi, cu care clientii obisnuiesc sa plece in concedii sau in calatorii de afaceri. Sunt foarte multi clienti care nu suporta zborul cu avionul.

Wall-Street.ro: Cu ce model Porsche merg cel mai putin romanii?

Adrian Pascu: Masina cea mai ... sa spunem de vreme frumoasa este Boxster, este clar o masina de vacanta.

Wall-Street.ro: Cat costa revizia la un Porsche?

Adrian Pascu: Reviziile se fac la 15.000 de km sau la un an. Pentru Cayenne revizia este in jur de 2.000 lei cu tot cu TVA. Pentru 911 pretul este asemanator, putin peste 2.000 de lei.

Wall-Street.ro: Cu ce probleme vin clientii la service?

Adrian Pascu: Problemele pe care le are orice masina in Romania, jante lovite, cauciucuri, oglinzi, lovituri, julituri, problemele clasice.

Wall-Street.ro: Dupa Bucuresti care este orasul cu cei mai multi posesori de Porsche?

Adrian Pascu: Este un mix destul de echilibrat pe orase. As putea spune Timisoara, unde avem si un service autorizat, apoi Bacau, Cluj, Brasov, peste tot in tara.

Wall-Street.ro: La ce comenzi va asteptati la finalul Porsche Roadshow? Cum a fost primit in Brasov si Constanta?

Adrian Pascu: Aceste actiuni le facem in primul rand pentru imagine, pentru a fi mai aproape de clientii din provincie impreuna cu Porsche Clinic, un program dedicat detinatorilor de Porsche, practic o verificare gratuita a masinii. Este un program de imagine, insa la sfarsitul zilei se vor adauga si cateva vanzari in urma acestei actiuni. In Brasov si Constanta a fost foarte bine primit atat Carrera cat si Boxster.

In Romania exista un singur showroom pentru marca Porsche, in Bucuresti. Centre service sunt doua, Bucuresti si Timisoara.

Porsche Inter Auto Romania, importator si distribuitor al marcii germane, a lansat oficial in decembrie noul 911 Carrera in doua variante, 911 Carrera 350 CP si 911 Carrera S 400 CP.

Noul Porsche 911 Carrera a fost lansat oficial in Romania

Noul Porsche 911 Carrera a fost lansat oficial in Romania

Mai puteti citi si un interviu exclusiv cu Wolfgang Hatz, membru in consiliul de administratie al Porsche AG, realizat la Salonul Auto de la Geneva.

Wolfgang Hatz, executiv Porsche AG: Petrec cel putin 20% din timp testand masini

Wolfgang Hatz, executiv Porsche AG: Petrec cel putin 20% din timp...