Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a declarat, vineri, pe centura de ocolire a municipiului Cluj-Napoca pe relatia Valcele - Apahida, ca proiectul Autostrazii Transilvania nu va fi abandonat, fiind in interesul Transilvaniei ca lucrarile sa fie continuate.

"Am avut, joi, o discutie cu reprezentantii companiei americane Bechtel si pana la sfarsitul lunii ar trebui sa le mai dam 240 de milioane de lei. Avem deja 98 de milioane, iar ei au spus ca se multumesc si cu acesti bani. Nu am gasit o bogatie la Ministerul Transporturilor. Vor continua sa lucreze si vom gasi solutii pentru diferenta. Lucrarile continua la Autostrada Transilvania, fiind interesul Transilvaniei pana la urma, nu avem cum sa abandonam proiectul. Se va lucra spre Oradea, spre vama", a spus Silaghi.

El a criticat "smecheria" de a se face o autostrada "de nicaieri spre nicaieri", facand referire la tronsonul Campia Turzii - Gilau, din judetul Cluj.
"Noi vrem sa o facem de undeva pana undeva", a conchis ministrul Transporturilor.

Citeste si:

Proiectul Autostrada Transilvania a inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro, incheiat cu compania americana Becthel pentru constructia unui traseu de 415 kilometri. Dupa sapte ani de la lansarea proiectului, au fost finalizati doar 52 de kilometri.
Contractul cu Bechtel a fost renegociat in 2011, compania americana urmand sa finalizeze doar doua tronsoane din cele opt ale autostrazii. Guvernul a avizat noul contract, care prevede reducerea costului aferent lucrarii cu 50%, la 6,9 milioane euro/km, si permite scoaterea la licitatie a tronsoanelor inca neincepute.

Bechtel va continua lucrarile la tronsoanele Campia Turzii-Gilau si Suplacu de Barcau-Bors, reprezentand 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrazii. Traseul autostrazii mai cuprinde sase sectiuni insumand 297 km, respectiv Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km).