Jantele din plastic sunt realizate dintr-o poliamida (Ultramid Structure), de Daimler pentru modelul Smart si cantaresc doar 6 kg bucata, fata de 9 kg cea din aluminiu. Rotile complet din plastic vor aparea pe piata in urmatorii 3-5 ani.

Un alt producator de masini care da metalul pe plastic este Opel, care vrea pentru Insignia sa foloseasca armatura de protectie motor in caz de accidente din plastic. Aceasta cantareste cu 40% mai putin si protejeaza mai bine pietonii. In cercetare este si inlocuirea structurii din metal a scaunelor cu una din plastic pentru Insignia OPC.

“Cand folosim plastic in loc de aluminiu reducem greutatea cu 30%, iar in loc de otel cu 50%”, a precizat Benoit Fricard, seful de vanzari BASF in cadrul diviziei plastic pentru Europa Centrala si de Sud-Est.

Daca in anii 1970 masele plastice reprezentau 6% din greutatea unei masini, in prezent procentul este de 12-15%, iar pana in 2020 vor reprezenta 25%. Potrivit lui Fricard, “masinile vor fi din plastic probabil peste 50-60 de ani”.

Un motiv principal pentru care componentele din plastic inlocuiesc metalul il reprezinta greutatea vehiculelor. Plasticul este mai usor decat metalul si, astfel, masinile sunt mai ieftine.

Valoarea totala a produselor chimice in fiecare masina se ridica la 650-850 euro, indiferent ca este vorba de un autoturism Dacia sau BMW.

Ultramid Structure absoarbe mai multa energie decat metalul. De aceea este folosit si in absorbantii la impact. In cazul unui accident, acestia izbucnesc in exterior, directionand forta cea mai mare a impactului departe de restul masinii.

BASF lucreaza si la integrarea tehnologiei OLED (Organic Light Emitting Diode – Diode Organice Emitatoare de Lumina) in designul acoperisurilor automobilelor. OLED-urile sunt transparente atunci cand sunt oprite, oferind vizibilitate in afara vehiculului si lasand sa patrunda lumina naturala, dar sunt si o sursa de lumina atunci cand sunt puse in functiune.

BASF si Philips vor sa schimbe acoperisurile automobilelor

BASF si Philips vor sa schimbe acoperisurile automobilelor

In Romania, BASF are pana in 120 de angajati, nu detine unitati de productie pentru materii prime necesare industriei auto, insa le furnizeaza producatorilor de componente auto de la fabricile din Ungaria si Germania.

Materiile prime BASF sunt transformate in componente auto in Romania de firmele ELJ (ventilatoare racire), Delta Invest (repere tahometrice), MGI Coutier (piese motor), care lucreaza cu Dacia Renault, precum si de Mahle (piese motor) si Pyle (brate de stergatoare vandute de Valeo).

Citeste si:

BASF lucreaza din 2007 pentru Dacia, avand roboti in incinta Uzinei de la Mioveni care vopsesc modelele Logan si Sandero cu vopsea pe baza de apa produsa in Germania. Alte produse din materiale BASF care ajung pe Dacia sunt tahometre, faruri, componente pentru motor, scaune.

Clientii BASF produc in Romania componente auto atat pentru Dacia si Ford, cat si pentru VW, Renault, Daimler, PSA, General Motors, Fiat.

In Romania, BASF este prezent din 1993 si acopera patru segmente importante pentru industria auto - mase plastice, poliuretani, produse de finisare (lacuri si vopsele industriale) si produse pentru buna functionare a autoturismelor (aditivi pentru benzina si motorina, lichide de frana, antigel, materii prime pentru productia de lubrifianti auto, lichide de racire).

Anul trecut, BASF Romania a realizat vanzari de peste 532 milioane euro, reprezentand 15% din vanzarile grupului in Europa Centrala. Compania detine o fabrica langa Ploiesti in care se produc 11.000 de tone de aditivi pentru beton pe an.

Cei mai importanti clienti BASF in Romania sunt Dacia Renault, Oltchim, Petrom, Rompetrol, Lukoil, Arctic, Fabryo, Ruukki.

Anual, grupul BASF inregistreaza peste 1.000 de patente la Biroul European pentru Patente din Munchen.

Anul trecut, vanzarile globale BASF au fost de 73,5 miliarde de euro, din care 10 miliarde de euro au fost realizate de industria auto. Actiunile BASF sunt listate la bursele de marfuri din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) si Zurich (AN).