Anul trecut, cel mai bun motor a fost desemnat Fiat Twin Air.

De asemenea, EcoBoost 1.0 a obtinut alte doua premii, la categoriile "Cel mai bun motor nou" si "Sub 1 litru".

Motorul cu trei cilindri, suficient de mic incat sa incapa pe o coala A4, a fost proiectat la centrele Ford din Dunton, Marea Britanie, si Merkenich, Germania.

Populsorul a fost introdus in acest an pe modelele Focus in Europa si va fi oferit in continuare la modelele C-MAX si B-MAX pe parcursul acestui an.

In prima luna completa de vanzari, peste 4.700 de clienti au comandat un Focus 1.0 EcoBoost, reprezentand aproape un sfert din comenzile pentru modelul Focus pe cele 19 piete traditionale din Europa ale Ford.

Divizia din Europa Ford vrea sa-si tripleze productia anuala de autovehicule echipate cu motoare EcoBoost pe benzina la aproximativ 480.000 pana in 2015, de la 141.000 anul trecut. Compania estimeaza ca peste 300.000 din aceste autovehicule vor fi echipate cu motorul de un litru.

Citeste si:

Ford Romania a inceput in mai productia motorului EcoBoost la Craiova, urmand ca, in perioada 2012 - 2015 sa fie produse 800.000 de astfel de propulsoare la fabricile din Romania si din Germania.

Ford EcoBoost a obtinut trei din cele 12 premii acordate de Engine Technology International.

Ceilalti castigatori sunt Ferrari, pentru al doilea an consecutiv la categoriile "Motorul cu cele mai bune performante" si "Peste 4 litri", precum si constructorii germani BMW, cu patru premii, "3-4 litri", "2.5-3 litri", "1.8-2 litri" si "1.4-1.8 litri", respectiv Volkswagen/Audi, "2-2.5 litri" si "1-1.4 litri".

Premiul de cel mai curat motor a fost castigat de General Motors, cu 1.4 litri range extender, disponibil pe Chevrolet Volt si Opel Ampera.

Revista Engine Technology International este publicata de patru ori pe an de compania britanica UKIP si ajunge la peste 12.500 de ingineri din sectorul auto.