"Reducerea cheltuielilor de capital este de circa jumatate de miliard de euro din ceea ce am planificat anul trecut pentru 2012 in Europa", a declarat directorul general al Fiat Sergio Marchione, intr-un interviu la Madrid, la reuniunea anuala organizata de Asociatia Producatorilor Europeni de Automobile (ACEA). Fiat urma sa faca in acest an investitii de 7,5 miliarde de euro.

Peugeot, al doilea mare producator european de automobile, intentioneaza sa vanda o participatie de minim 50% la divizia de camioane Gefco, mai mult decat prevazuse initial, pentru a strange capital, a declarat Patrice Clos, reprezentant al sindicatului FO si sef al consiliului angajatilor la Gefco.

Piata europeana a coborat in primele cinci luni cu 7,7% la 5,44 milioane de masini, potrivit unui comunicat al Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). In luna mai, declinul de fost de 8,4%.

Peugeot, Fiat si Renault au inregistrat in intervalul ianuarie-mai cel mai amplu declin din acest an in Europa, de cel putin 15% in intervalul mentionat.

Citeste si:

Marchionne a afirmat in interviu ca nu anticipeaza redresarea situatiei in a doua jumatate a acestui an.
Analisti intervievati de Bloomberg au apreciat joi ca marii producatori auto ar trebui sa inchida cel putin cinci fabrici din Europa, din cauza supraofertei de pe o piata marcata de criza datoriilor suverane.

Pe plan local, activitatea Uzinei Dacia de la Mioveni va fi intrerupta partial, in 18 si 19 iunie, precum si in 2 iulie, cand majoritatea angajatilor vor ramane acasa intrucat in zilele mentionate nu se vor produce masini, in urma scaderii comenzilor si a acumularii de stocuri.

Activitatea Uzinei Dacia de la Mioveni, intrerupta 3 zile

Activitatea Uzinei Dacia de la Mioveni, intrerupta 3 zile