Noul Focus ST, primul model global de performanta al Ford, a fost dezvoltat prin colaborarea echipei RS a Ford Europa si cea SVT din America, avand aceleasi caracteristici in toate cele 40 de tari unde va fi comercializat.
ST - Sport Technologies - este numele pe care Ford il da modelelor de performanta incepand din anul 1997, iar pana in prezent a ajuns pe Mondeo in 2002, Fiesta in 2004, Focus in 2002, 2005 si 2012.

Tinta de vanzari pe care si-o doreste Ford pentru cel de-al treilea Focus ST este de 9.000 de unitati pe an, potrivit lui Matthias Tonn, seful diviziei de performanta a Ford Europa, care spune ca spre finalul anului vom vedea si un Focus electric.

Focus ST este disponibil de anul acesta in doua versiuni de caroserie hatchback cu 5 usi si wagon (break). Nu va exista si o versiune ST sedan sau in trei usi pentru ca nu exista cerere suficienta. Modelul este produs in Saarlouis, Germania si in Michigan, Statele Unite ale Americii.

Anul acesta, Focus ST este disponibil pentru prima oara cu o caroserie wagon si doua culori noi, Tangerine Scream (galben metalizat) si Spirit Blue (albastru). Alte culori pentru Focus ST sunt rosu, negru, alb si argintiu.

ST este usor de remarcat prin designul agresiv, musculos si aerodinamic dat de grila trapezoidala, bara fata/ spate ST, bombarea pragurilor laterale, spoilerul spate, sistemul de evacuare amplasat central cu doua tevi hexagonale, jantele de 18 inch din aliaj cu spite in Y, anvelope Goodyear Eagle, geamuri fumurii spate.

Pentru a testa noul Focus ST, Ford ne-a adus la Nisa, pe Coasta de Azur, unde am condus circa 350 de kilometri, timp de doua zile, pe soselele de munte inguste, virajate si bine asfaltate.

Am facut cunostinta cu noul Focus ST in aeroport, unde am ales versiunea wagon, in culoarea rosie, iar a doua zi am incercat modelul hatchback, in noua culoare de lansare, galben metalizat.

Focus ST dispune de un motor de 2 litri benzina EcoBoost 250 CP, propulsor ce ii ofera un amestec perfect echilibrat de rafinament si adrenalina. Rafinament pentru ca ST este foarte confortabil si silentios la turatii mici, fiind pregatit sa devina o masina de curse la turatii mari. Adrenalina porneste de la sunetul de putere al propulsorului EcoBoost si este alimentata odata ce viteza creste. Pentru sunetul de putere, Ford a dezvoltat dispozitivul „active sound symposer” care transmite sunetul motorului la pasageri.

Cu o putere imbunatatita cu 10% fata de modelul anterior noul ST accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,5 secunde si atinge o viteza de 248 km/h.

Consumul dat de producator este de 7,2 litri la 100 km, iar emisiile de 169 g/km, cifre cu 20% mai mici decat la vechiul ST. Consumul pe care l-am avut in timpul testului a fost mult mai mare decat cel dat de producator, de peste 10 litri in afara orasului, insa putem da vina pe stilul sportiv in care am folosit masina.

Contributia americanilor la noul ST se simte de cum ne-am urcat la volan, senzatiile sunt diferite fata de un model european, masina pare grea, iar servodirectia sport variabila si tehnologia Torque Vectoring te determina sa abordezi mult mai curajos virajele. Servodirectia asistata electronic reduce sensibilitatea directiei in linie dreapta si o creste la viraje.

Versiunea wagon este mai confortabila decat cea hatchback care este foarte rigida, insa daca apasam puternic acceleratia se simte o scurta miscare a volanului pe care nu o regasim la modelul in 5 usi.

Noul ST vine cu servodirectie sport variabila, discuri frana fata de 320 mm, suspensii sport, ESP (standard, sport si dezactivat), sasiul coborat cu un cm, un dispozitiv care aduce sunetul puternic al motorului in habitaclu atunci cand acceleram si o cutie de viteze in 6 trepte care ne permite sa schimbam rapid.

Focus ST este disponibil in trei versiuni de echipare, ST, ST-2 (tapiterie semipiele), ST-3 (tapiterie piele).

Trasaturile lui Focus ST la interior sunt scaunele sport Recaro, manerul schimbatorului de viteze ST, volanul sport si ceasurile ST care ne arata presiunea in turbina, presiunea uleiului si temperatura apei.

Pretul pentru Romania nu a fost anuntat, insa ar trebui sa porneasca de la 29.000 de euro cu TVA.

Date tehnice Ford Focus ST 250 CP
Engine: 2.000 cc, 4 cilindri
Transmisie: manuala 6 viteze, tractune fata
Putere maxima CP (rpm): 250 (5.500)
Cuplu maxim Nm (rpm): 250/1.750
Viteza maxima km/h: 248
Acceleratie 0-100 km/h s: 6,5
Greutate kg: 1.360
CO2: 169g/km
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri