Pregatirile pentru "Logan 2" sunt in grafic, masina urmand sa fie lansata spre finalul anului, a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.

Intrebat in ce masura "Logan 2" va fi similar actualului model, Stroe a spus ca nu agreeaza termenul "Logan 2", ca vor exista elemente de baza asemenatoare, mai ales pe partea de mecanica, dar "este o alta masina". El a precizat ca pentru constructia unei masini este nevoie de un ciclu tehnologic de cel putin 3 ani si jumatate.

Renault, proprietarul Dacia, va investi anul acesta 250 de milioane de euro in Romania, intr-o linie robotizata de prese de mare tonaj, dublarea capacitatii turnatoriei de aluminiu si cresterea cu 30% a capacitatii de productie a cutiilor de viteze.

Investitiile financiare ale grupului Renault, de la intrarea pe piata romaneasca, in urma cu 12 ani, se ridica la doua miliarde de euro, a declarat Thomas Dubruel, directorul comercial al Dacia.

Dubruel a adaugat ca un element ingrijorator este raportul intre vanzarile de flote si segmentul clientilor privati, precum si scaderea pietei in cazul celui din urma, pentru imbunatatirea situatiei fiind nevoie de programe de innoire a parcului auto.

"Daca nu facem ceva vom ajunge la sfarsitul anului la 80.000 de unitati vandute, un record istoric negativ pentru piata auto din Romania", a mai spus Dubruel.

Piata auto s-a redus in primele cinci luni cu 12,1%, la 34.467 unitati, vanzarile de autoturisme avand un ritm de scadere apropiat (11,9%), la 28.979 unitati. Livrarile de vehicule comerciale au scazut cu 13,2%, la 5.158 unitati, iar cele de autobuze cu 8,3%, la 330 unitati.

Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), estimeaza ca piata auto nu va depasi 92.000 de autovehicule anul acesta.

Valmar considera ca piata de autovehicule va continua trendul negativ in acest, iar profitul retelelor de distributie va ramane aproape de zero, in conditiile in care in primele cinci luni media profitabilitatii la nivelul industriei este negativa.

"Scaderea vanzarilor a condus la o prabusire a cifrei de afaceri in perioada 2008-2010, cu 50% in 2010 fata de 2008. Estimarea este ca pentru 2011 reducerea va fi de 60%, iar cifrele din 2012 vor confirma continuarea acestei prabusiri. Cifra de afaceri va continua trendul negativ in acest an", a spus Valmar.

Citeste si:

Potrivit lui Valmar din cauza crizei a avut loc si o scadere a numarului de distribuitori autorizati ale diferitelor marci auto, insa cifrele oficiale nu arata dimensiunea reala a dificultatilor de pe piata auto.

"Sunt multe firme in insolventa, aceste se confrunta cu o serie de probleme, cum ar fi lipsa de cash, intarzieri la plata a unor partneri, probleme intapinate la rambursarea creditelor catre banci. In plus la nivelul industriei a avut loc o scadere a profitabilitatii, nu mai putem vorbi demult de profitabilitate in vanzarea de masini noi, iar in restul industriei nivelul de profitabilitate este usor peste 0. Din analizele facute de noi, in primele luni media de profitabilitate la nivelul industriei este negativa", a adaugat Valmar.

Scaderea pietei are la baza, potrivit APIA, printre altele lansarea tarzie a programului de innoire a parcului auto, zvonurile legate de acest program, dar si puterea de cumparare redusa si importul ridicat de masini second-hand din ultimii ani.

Ponderea persoanelor fizice care cumpara masini este in scadere dramatica, ajungand la 31% in primele cinci luni, de la 45% anul trecut, principalii cumparatori fiind corporatiile internationale care au bani sa-si innoiasca parcul auto.

"Exista o alunecare puternica spre zona de clienti de flota. Clientul principal a devenit o corporatie, internationala de cele mai multe ori, care inca mai are o afacere care sa-i permita schimbarea parcului auto si are si resurse financiare. Persoanele fizice nu prea mai exista, si se vede si din faptul ca exista tichete (pentru programul Rabla, n.r.) neutilizate. De aceea, programul trebuie suplimentat cat mai repede pentru ca sa fie cat mai accesibil pentru clienti", a spus Valmar.

Calculele APIA arata ca un roman care obtine un venit brut de 446 euro pe luna trebuie sa lucreze 23 de luni pentru a achizitiona o masina de 10.000 de euro si 343 de litri de benzina lunar.

Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA), anul trecut 55% dintre masini au fost achizitionate de companii, iar 45% de persoane fizice.

Sursa foto: autoblog.it