Din totalul pietei de profil, cea mai mare pondere o are segmentul componentelor auto, care s-a ridicat la 7,6 miliarde euro anul trecut, in timp ce productia de masini a generat un rulaj total de 3,5 miliarde euro, potrivit presedintelui Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), Constantin Stroe, scrie Mediafax.

El a aratat ca desi cererea de autoturisme in Europa, implicit cea de componente, continua sa scada, trend care nu se va schimba mai devreme de trei ani, Romania este departe de saturatie in productia de automobile.

Pe de alta parte, strategiile si programele europene nu sustin concret competitivizarea producatorilor locali de echipamente auto din noile state membre ale UE, apreciaza seful asociatiei.

Citeste si:

Pentru a ajunge competitiv la nivel global, sectorul local de componente auto trebuie sa depaseasca o serie de impedimente, precum deficitul de tehnologie si inovare al companiilor, infrastructura deficitara, cresterea preturilor materiilor prime, lipsa de capital, accesul dificil la credite pentru furnizori, dar si nivelul scazut al pietei.

Totodata, managementul local de profil trebuie sa se perfectioneze continuu si sa actioneze inteligent pe multiple directii pentru dezvoltarea durabila a companiilor.

Reprezentantii ACAROM sustin ca inovarea in industria auto a avut ca sursa aproape exclusiva, in ultimele decenii, importurile tehnologice, iar cercetarea nu este stimulata fiscal, ca in cazul altor state. In plus, tehnologiile noi sunt insuficent preluate de facultatile tehnice, iar legislatia privind inventiile de serviciu nu este stimulativa.