"Numai in Franta, vor creste tinta pentru concedieri la 8.000 - 10.000", a declarat intr-un interviu pentru Bloomberg Christian Lafaye, liderul celui de-al doilea sindicat al angajatilor PSA, scrie Mediafax.

Peugeot SA, al doilea mare constructor de automobile din Europa, anunta in noiembrie ca urma sa concedieze pe continent 6.000 de angajati. Cifra anuntata de liderul sindical reprezinta extinderea acestei masuri.

Directorul general al companiei, Philippe Varin, a declarat saptamana trecuta, intr-o intalnire cu sindicatele, ca producatorul auto trebuie sa-si creasca tinta de economii pentru acest an, de la 1 miliard de euro.

In primele cinci luni, vanzarile Peugeot in Europa au scazut cu 15%, in timp ce piata auto in ansamblu s-a contractat cu 7,3%. Actiunile companiei au atins in luna iunie minimul utlimilor 23 de ani.

La finele anului trecut, PSA avea putin peste 100.000 de angajati in Franta, respectiv 209.000 la nivel mondial.

Fabricile companiei din Aulnay (3.300 de angajati) si Rennes sunt in pericol de a fi inchise, in linie cu strategia europeana a partenerului General Motors, a spus in iunie un alt lider sindical. GM a anuntat, la jumatatea lunii iunie, ca va inchide fabrica Opel din Bochum, Germania, la sfarsitul anului 2016.

Citeste si:

"Problema este ca nu ai nevoie de redimensionarea capacitatii fabricilor, trebuie doar sa le inchizi. Prin restrangerea activitatii fabricilor, ai putea ajunge in situatia sa ai o slabiciune cronica in privinta profitabilitatii", comenteaza un analist al UBS Londra specializat in piata auto.

Actiunile Peugeot au crescut marti la Paris cu 2%, dupa ce au scazut cu 72% in ultimele 12 luni. Valoarea de piata a constructorului de automobile este de numai 2,7 miliarde euro, mai putin decat a luat statul roman la privatizarea BCR.

PSA a intrat in martie intr-o alianta strategica cu GM, grupul american devenind al doilea mare actionar Peugeot dupa familia fondatoare.

GM a platit 320 milioane euro pentru un pachet de 7% din actiunile companiei franceze. Tot in martie, PSA a vandut actiuni noi de 1 miliard de euro actionarilor existenti si a anuntat vanzari de active, inclusiv renuntarea la o participatie la divizia profitabila de camioane Gefco.

Venitul Peugeot pe angajat a fost anul trecut de 286.634 euro, fata de 317.432 euro la Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, potrivit datelor Bloomberg. Profitul net pe angajat a fost de 2.813 euro la compania franceza, fata de 30.698 euro la VW.