Penalitatile vor fi aplicate firmelor Euroconstruct (11 milioane lei), Paco (4 milioane lei) si UMB (17.000 lei).

El a aratat ca lucrarile sunt intarziate si din cauza ca "baietii destepti" au aflat dinainte traseul autostrazii si au cumparat mai multe proprietati, cerand acum despagubiri. Ponta a precizat insa ca Executivul va recurge la exproprieri pentru rapiditatea lucrarilor, iar proprietarii vor avea dreptul sa actioneze statul in judecata.

Seful Guvernului a fost asigurat ca lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti vor fi incheiate pana la 20 iulie.

Premierul a anuntat totodata ca a cerut Corpului de Control sa verifice, saptamana viitoare, si alte lucrari intarziate la constructia de autostrazi.

Primul termen de dare in folosinta a autostrazii Bucuresti-Ploiesti a fost 2010, finalizarea fiind amanata de mai multe ori.

Citeste si:

Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt impartite in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct '98/Com-Axa.

Valoarea totala a lucrarilor este de 450 milioane euro.

Mihail Basulescu a fost demis marti de la conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, spunand ca decizia a fost luata din cauza intarzierilor inregistraten derularea lucrarilor de constructie a autostrazii Bucuresti-Ploiesti.

Director general a fost numit Mircea Pop, anterior director in CNADNR.