Cu 4,26 metri lungime, Noul leon este cu 5 centimetri mai scurt decat predecesorul sau, in timp ce ampatamentul este mai mare cu aproximativ 6 centimetri.

Leon foloseste o noua arhitectura ce permite inginerilor sa pozitioneze axul frontal cu 40 de milimetri mai in fata. Rezultatele se vad intr-un ampatament mai lung si o distributie echilibrata a sarcinii pe punti.

Greutatea totala a fost redusa cu 90 de kilograme in comparatie cu versiunea anterioara, iar portbagajul a fost marit cu 40 de litri, la 380 de litri.

Motorul de 1,6 TDI dezvolta 105 CP si un cuplu de 250 Nm. In versiunea Ecomotive cu sistemul Start/Stop si recuperare a energiei, consuma doar 3.8 litri de motorina la 100 km in sistemul NEDC, reprezentand 99 de grame de emisii de CO2/km.

Citeste si:

Motorul de 2.0 TDI reproiectat consuma in jur de 4.0 litri la 100 km in varianta Ecomotive. Cu 150 CP si un cuplu de 320 Nm, este cel mai puternic pentru Leon.

Seat va extinde lista de motoare la inceputul lui 2013 cu un 1,2 TSI in doua versiuni 86 CP si 105 CP, motorul de 1,4 TSI cu 122 CP si 1,8 TSI 180 CP. Gama de motoare diesel va creste cu variantele 1,6 TDI cu 90 CP si noul 2,0 TDI cu 184 CP.

In functie de motor, optiunile de transmisie sunt manuala in 5 sau 6 trepte sau DSG in 6 si 7 trepte, cu dublu ambreiaj.

Suspensia fata este in configuratie McPherson, in timp ce puntea spate este semi-independenta, pentru motoarele pana in 150 CP. Versiunile mai puternice vor fi echipate cu punte spate multilink, pentru o mai buna manevrabilitate.