Ford a inceput in februarie productia motorului de 1 litru EcoBoost la fabrica din Koln, Germania, iar in mai la uzina de la Craiova, un propulsor eficient care vine sa ii ia locul celui de 1.6 benzina aspirat.
EcoBoost-ul in trei cilindri de 1 litru 100 CP sau 125 CP poate fi comandat pe modele Ford Focus, B-MAX si C-MAX. Propulsorul a reusit din prima luna completa de vanzari pe modelul Focus sa detina un sfert din comenzi.

Pentru a produce acest motor la Craiova, Ford a facut investitii de 180 milioane euro si a angajat 400 de persoane. Intre 2012-2015, vor fi produse circa 800.000 de motoare de 1 litru EcoBoost la Craiova si Koln.

Modelul de test EcoBoost a fost un Ford Focus sedan cu motorul cu turbocompresor si injectie directa de 1 litru 125 CP, transmisie manuala cu 6 trepte. Cu echiparea de varf, Titanium, modelul costa 19.550 euro cu TVA.

Printre avantajele motorului EcoBoost de 1 litru ar fi pretul, este cu 1.200 euro mai ieftin decat propulsorul aspirat de 1,6 litri, consumul in oras mai mic cu aproape un litru, emisiile de CO2 reduse de la 139 g/km la 114g/km si elasticitatea.

Modelul Focus cu motor EcoBoost de 1 litru inregistreaza standarde de performanta similare modelelor echipate cu motoare diesel, datorita unui cuplu motor constant de 170 Nm intre 1.400 rpm si 4.500 rpm. Puterea la motorul EcoBoost de 1 litru incepe sa se simta de la 2.500 rpm.

Consumul inregistrat in afara orasului a fost de 7 litri la 100 km, iar in oras dimineata in plin trafic de 9,2 litri datorita sistemului Start/Stop care opreste motorul atunci cand stam pe loc.

Focus sedan cu motorul de 1 litru este vioi la plecarea de pe loc, masina pare usoara, greutatea sa este de 1.260 kg. Noul motor de 1 litru este cu 30 kg mai usor decat cel de 1,6 litri.

Propulsorul EcoBoost are un comportament de motor diesel, accelereaza chiar daca te afli in treapta a 4-a la 40 km/h, iar in depasiri trage cel mai bine in treapta a 3-a. Ecoboost-ul este foarte silentios si atunci cand il fortam.

Focus 1.0 EcoBoost 125 CP are nevoie de 11,3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Modelul poate atinge o viteza maxima de 193 km/h.

Noul Focus cu motorul de 1 litru are suspensia setata pe confort, la trecerea peste denivelari nu se simte absolut nimic.

Modelul Focus se prezinta in fata competitorilor cu foarte multe tehnologii pe care le gasim la marci premium: mentinerea distantei fata de autovehiculul din fata, franarea automata in caz de coliziune, asistenta la mentinerea benzii de rulare, avertizare pentru masinile aflate in unghiul mort, recunoasterea semnelor de circulatie, sistem de parcare automat.

Focus sedan are in Romania un pret intre 16.550 euro si 23.000 euro cu TVA. Hatchbackul este mai ieftin decat sedanul cu 250 euro si fata de break cu 500 de euro.

Sunt disponibile opt variante de motorizari, cinci pe benzina, 1,0 litri (100 CP, 125 CP), 1,6 litri (105 CP, 125 CP, 150 CP) si trei diesel (1,6 litri 95 CP, 115 CP si 2 litri 140 CP).

Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice Ford Focus 1.0 litri EcoBoost

Capacitate cilindrica (cmc): 999
Cai putere (CP): 125
Viteza maxima (km/h): 193
Acceleratie 0-100 km/h (s): 11,3
Carburant: benzina
Consum mixt (l/100 km): 5
Emisii CO2 g/km: 114 g/km
Capacitate rezervor: 55 litri
Portbagaj: 475 litri
Masa proprie: 1.260 kg
Lungime: 4,53 metri
Lațime: 1,82 metri
Inalțime: 1,48 metri
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri