Media estimarilor analistilor contactati anterior de Bloomberg indica o pierdere operationala de 38 milioane euro.

Veniturile companiei franceze au coborat in perioada analizata cu 5,1%, la 29,6 miliarde euro.

Vanzarile Peugeot sunt in cadere libera, din cauza recesiunii din sudul zonei euro, compania fiind dependenta in mare masura de performantele pietei europene. Grupul francez arata tot mai mult ca un invins in duelul cu gigantul german Volkswagen, care se bucura de o prezenta mai solida in afara Europei, dar si de costuri de finantare mult mai reduse.

PSA vrea sa inchida in 2014 fabrica de la Aulnay, din apropiere de Paris, si a suplimentat concedierile cu 8.000 de locuri de munca, pentru un total de 14.000 de disponibilizari. Compania are peste 200.000 de angajati la nivel mondial, aproximativ jumatate dintre acestia lucrand in Franta.

Vanzarile auto din Europa vor scadea in 2012 pentru cel de-al cincilea an consecutiv, potrivit estimarilor analistilor si companiilor.

Declinul cererii ridica problema supracapacitatii de productie pe continent, General Motors anuntand recent ca va inchide o fabrica din Europa, situata la Bochum, Germania.

"Profunzimea si persistenta crizei care ne afecteaza afacerile din Europa necesita lansarea unei reorganizari a bazei de productie din Franta si unei reduceri a costurilor structurale. Intelegem foarte clar cat de grav va afecta acest proiect un numar mare de angajati", a declarat miercuri directorul general al Peugeot, Phillipe Varin.

Citeste si:

PSA estimeaza ca restructurarea din Franta, reducerea cheltuielilor de capital in Rusia, America Latina si China si parteneriatul cu General Motors in zona aprovizionarii si dezvoltarii vor reduce costurile cu 1,5 miliarde euro pana in 2015. Un plan separat de economii va genera scaderi de cheltuieli de un miliard de euro.

Actiunile Peugeot au urcat miercuri la Paris cu pana la 5%, datorita profitului operational peste estimari. Capitalizarea de piata a companiei a scazut insa cu 76% in ultimele 12 luni, la numai 2,26 miliarde euro.

Compania, un brand emblematic pentru industria franceza, cu o traditie de 116 ani, genereaza 75% din venituri pe piata europeana. Guvernul francez incearca sa impiedice inchiderea fabricii de al Aulnay si concedieri masive in Franta, pregatind un plan de salvare a industriei auto.

Fabricile Peugeot din Europa au functionat in prima jumatate a anului la 76% din capacitate, fata de 86% in perioada corespunzatoare a anului trecut.

Compania a vandut in prima jumatate a anului, in UE, aproximativ 827.000 de autovehicule, in scadere cu 14%, potrivit Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Moody's se pregateste sa reduca ratingul Peugeot, aflat deja in categoria "junk", la "Ba1".

Cu toate acestea, compania si-a redus datoria neta cu un miliard de euro in prima jumatate a anului, la 2,4 miliarde euro. Fluxul de numerar liber a fost insa de minus 954 milioane euro in primele sase luni, PSA raportand o pierdere neta de 819 milioane euro in perioada analizata, fata de un castig de 806 milioane
euro la jumatatea anului trecut.