Di-Bas Auto este din 1998 dealer Opel si din 2005 dealer Chevrolet, in orasele Bucuresti si Ploiesti. Compania a vandut pana in prezent peste 10.000 de autoturisme.

Wall-Street.ro: Cum au fost primele sase luni pentru Di-Bas?

Tiberiu Bardan: Primele sase luni au fost mult mai slabe decat anul trecut, la scaderile din anii anteriori am mai adaugat un 25% pe partea de vanzari. Partea de after-sales desi a inregistrat o scadere echilibreaza totusi cifra de afaceri.

Wall-Street.ro: Cum s-au schimbat preferintele clientilor, vor masini mai ieftine, fara dotari?

Tiberiu Bardan: Sesizam un apetit ridicat pentru masinile second-hand aproape de fiecare data cand un client doreste sa achizitioneze o masina noua, pune si problema alternativei. Din nou ne intoarcem la resursele financiare ale oamenilor, la gestionarea lor cat mai judicioasa. De altfel se si vede din datele Bancii Nationale, depozitele romanilor in banci au crescut.

Wall-Street.ro: Cum influenteaza cursul de schimb vanzarile de masini?

Tiberiu Bardan: Multa lume isi va face un calcul si va observa ca o devalorizare de 7-8%, in cel mai nefericit caz 10%, va duce la o crestere a pretului cu 10% si asta este un fapt care va retine pe multa lumea sa ia decizia de a cumpara.

Wall-Street.ro: Au trecut romanii la motoare pe benzina sau inca mai cauta diesel?

Tiberiu Bardan: Evident toata lumea vrea sa cumpere un diesel, din ratiuni de consum, dar nu toata lumea care isi doreste un diesel il va si cumpara, de multe ori vanzarile sunt jumate – jumate.

Wall-Street.ro: Sunt interesati clientii de noile tehnologii, precum Start/Stop?

Tiberiu Bardan: Este un anumit segment de nisa care este interesat de elementele tehnologice, eco, dar marea majoritate a cumparatorilor sunt focusati pe pret.

Wall-Street.ro: Cum vedeti piata auto anul acesta?

Tiberiu Bardan: Piata auto va fi mai mica ca in 2011, va fi un salt in timp probabil vreo 10 ani vom zbura inapoi. Anul trecut piata a fost in jur de 100.000 de masini, cred ca anul acesta vom fi undeva la 85.000-90.000 unitati, deci o scadere de peste 10%.

Wall-Street.ro: Clientii Di-Bas au cumparat masini mai mult cu bani cash sau in rate?

Tiberiu Bardan: Persoanele fizice platesc mai mult cash. Partea de leasing financiar a scazut dramatic, creditele auto pentru persoane fizice se mentin la nivelul anului trecut. In ultima vreme marile companii se indreapta catre leasing operational.

Wall-Street.ro: Vanzarile Chevrolet in Romania s-au redus la jumatate care ar fi motivul?

Citeste si:

Tiberiu Bardan: Programul Rabla nu mai functioneaza, Chevrolet vindea bine prin acest program.

O buna parte din masinile de volum, printre care si Opel si Chevrolet, au scazut. Din statistici putem observa ca la gama premium vanzarile au crescut. Explicatia ar fi ca fie oamenii isi protejeaza rezervele de bani pe care le au, fie nu sunt dispusi din cauza climatului de incertitudine sa investeasca si atunci lumea sta in expectativa, mai asteapta si decizia de cumparare este amanata in foarte multe cazuri.

Wall-Street.ro: Ce vanzari a avut Di-Bas anul trecut?

Tiberiu Bardan: Anul trecut a fost un an relativ bun tinand cont de trendul descendent care a inceput in 2008, am vandut prin cele doua showroom-uri din Bucuresti si Ploiesti 1.000 de masini Opel si Chevrolet, incluzand si cateva unitati second-hand. Circa 800 au fost livrate in Bucuresti si 200 in Ploiesti. Masinile second-hand au avut o pondere de 20%.

In anii acestia dificili am vrea ca ponderea second-hand-ului sa creasca, de altfel este si un interes foarte mare pentru masinile rulate.

Wall-Street.ro: Ce cifra de afaceri ati avut anul trecut?

Tiberiu Bardan: Cifra de afaceri a fost anul trecut de circa 12 milioane de euro.

Wall-Street.ro: Serviciile post-vanzare ce procent au din business?

Tiberiu Bardan: Acum probabil sunt in jur de 30-40%, inainte ponderea era mult mai mica de 10-15%.

Wall-Street.ro: V-ar mai interesa sa vindeti si alta marca, pe langa Opel si Chevrolet?

Tiberiu Bardan: In momentul asta, nu cred. Majoritatea dealerilor se concentreaza pe supravietuire. Finantarea se face prin banci, iar bancile acum nu privesc cu ochii cei mai buni pe cei din businessul auto, sunt cifre destul de mari care ar fi necesare, deci e destul de complicat.

Wall-Street.ro: Ce modele noi veti aduce in showroom anul acesta?

Tiberiu Bardan: Vom aduce in toamna Opel Astra in 4 usi si asteptam cu interes modelele Adam si Mokka anul viitor. De la Chevrolet vom avea in showroom in septembrie modelul Malibu.

Wall-Street.ro: Cum vedeti situatia economica?

Tiberiu Bardan: Economicul este influentat de politic, politicul este tulbure, cu totii avem de suferit din cauza asta.

Di-Bas a adus in showroom modelul electric Opel Ampera, care are un pret de circa 45.000 euro cu TVA. Valoarea primei revizii pentru Ampera este estimata la aproximativ 40 euro, in timp ce costurile cumulate ale reviziilor pentru primii 5 ani sau 150.000 km se ridica la maximum 600 euro.

Opel Ampera a ajuns in Romania. Reviziile cumulate in primii 5 ani sunt de 600 euro

Opel Ampera a ajuns in Romania. Reviziile cumulate in primii 5 ani...