General Motors Corp. a raportat pentru a 6-a oara consecutiv pierderi cu toate ca producatorul auto se straduieste sa miscoreze forta de munca si cheltuielile pentru asigurarile de sanatate, fiind in pragul unei scaderi din ce in ce mai accentuate a vanzarilor din SUA.

Cel mai mare producator auto al lumii a raportat pierderi in valoare de 323 milioane $ in primele 3 luni ale anului, sau 57 centi pe actiune, in comparatie cu o pierdere de 1.3 miliarde $, sau 2,22$ pe actiune, cu un an inainte.

GM, care a pierdut 10,5 miliarde$ in 2005, sustine ca vanzarile pe plan global au crescut cu 4% in primele 3 luni, insa au scazut pe piata americana cu 5%, unde strategia sa se bazeaza pe noua linie de vehicule sport.

Ca raspuns la micsorarea segmentului de piata, GM planuieste sa reduca numarul posturilor cu 30,000, sa inchida 12 fabrici si sa micsoreze salariile personalului din top management. GM de asemenea si-a injumatatit dividendele in primul sfert al anului, aceasta micsorare fiind prima din ultimii 13 ani.