Nuantele de mov inchis (fructe de padure) si tonurile de cupru se adauga portofoliului existent de culori, ca si nuantele naturale de maro, albastru si verde, care revin in tendinte. Desi, in ultimii ani, verdele a fost o culoare rar folosita in industria auto, in 4-5 ani se preconizeaza ca va deveni din ce in ce mai popular.

Extinderea paletelor de culori este evidenta mai ales daca facem abstractie de gama de nuante de negru si argintiu. Preferinta pentru culoarea maro, prezisa de BASF cu ani in urma, continua si in prezent. De exemplu, culoarea este deja folosita pentru aproape 7% din masinile nou inmatriculate in Germania (fata de 2% in 2009) si va ramane in continuare la un nivel ridicat.

“Sunt semnale ca diversificarea paletei de culori in industria auto va continua si ca, in viitor, vom vedea nuante precum verde smarald sau bronz. In mod special, preferinta pentru verde devine din ce in ce mai evidenta,” arata raportul echipei globale de designeri.

Mark Gutjahr, manager al echipei de designeri pe Europa, a precizat: “Importanta ridicata acordata notiunii de ecologie poate fi din nou simbolizata de culoarea verde, pe care o vom regasi la autoturisme in 4-5 ani. Cam aceasta este perioada necesara pentru ca o culoare sa intre efectiv in piata. Deci, va trebui sa mai asteptam putin verdele”.

Citeste si:

In momentul de fata, verdele este deja o culoare in tendinte, conform designerilor BASF din America de Nord, Asia si Europa.

In ceea ce priveste culorile pentru automobile, oamenii redescopera, de asemenea, nuantele de nisa. Mult asteptatul verde intens este tot mai sus in preferintele cumparatorilor. In plus, culori precum rosu rubiniu sau nuantele de albastru extind gama de culori.

Alaturand culoarea coacazelor negre nuantelor intense de maro si cupru, sau celor de smarald, designerii promit ca in viitor, calatoriile pe drumuri ne vor oferi adevarate experiente cromatice.

Oameni din regiuni diferite precep culorile diferit datorita influentelor culturale. Nu exista o singura tendinta globala. Tinand cont de cresterea semnificativa a industriei auto din regiunea Asia-Pacific, si in special de importanta crescuta a producatorilor locali, designerii au introdus in colectiile lor culori specifice Chinei si regiunii Asia –Pacific.