Noul Civic izoleaza soferul si pasagerii de lumea exterioara intr-un mod cum predecesorii lui nu au mai facut-o. Modelul de test cu propulsorul de 1,8 litri benzina 142 CP mi-a lasat impresia unei masini hibrid, atat din punct de vedere al consumului cat si al zgomotului. Propulsorul reuseste sa isi tina rasuflarea chiar si la acceleratii, singurul zgomot care se aude din cand in cand este cel al anvelopelor in functie de asfalt.

Consumul de carburant a fost de 5,5 litri la 100 km in afara orasului la viteze legale, incredibil de mic pentru un motor pe benzina de 1,8 litri si cutie automata cu 5 trepte. In oras consumul a urcat la 10 litri la suta. Nu imi mai pun intrebarea de ce Honda nu vine cu motoare noi, japonezii prefera sa il imbunatateasca pe cel pe care il stiu deja si le iese foarte bine.

Gandit pentru economia de carburant este si cruise controlul japonez, care accelereaza treptat cate 1 km/h pana la viteza dorita si nu accelereaza brusc ca cel de pe masinile germane. In rampa cruise controlul prefera sa scada viteza de la 100 km/h la 94 km/h, iar in panta profita de inertie si prefera sa ajunga la 106 km/h de la 100 km/h.

Asemeni modelelor hibrid, Civic-ul sedan pe benzina schimba culoarea vitezometrului in verde sau albastru, in functie de cat de economic conducem. Verde fiind modul economic.

Masina de 1.240 de kg se comporta bine in depasiri, 142 de cai putere sunt suficienti, iar la viteza mare pare destul de stabila. In curbe este bine sa nu trecem de 100 km/h, cam din acest moment incepe sa fie nesigura.

Singurul motor disponibil pe Civic sedan, 1,8 litri benzina 142 CP cu transmisie automata, accelereaza pana la 100 km/h in 10,7 secunde si atinge o viteza maxima de 200 km/h. Pretul modelului este de 21.400 euro cu TVA.

Noul Civic are un design mult mai dinamic si farurile regandite pentru a oferi o luminozitate mult mai buna. La interior, japonezii au orientat plansa de bord spre sofer si au reusit sa ofere un spatiu suplimentar de depozitare in consola centrala, precum si doua suporturi pentru pahare.

Modelul Civic sedan este disponibil in patru culori - Polished Metal, Urban Titanium, Crystal Black Pearl, Taffeta White.

Cu noua generatie, Honda a introdus un nou ecran intelligent - Multi information Display (i-MiD), precum si functiile Eco Assist si ECON.

In dotarea standard, modelul vine cu airbaguri frontale, laterale si cortina, EBD (sistem electronic de distribuire a fortei de franare), asistare la franarea de urgenta (EBA), controlul tractiunii si stabilitatii (VSA), directie servoasistata electric (EPS), senzori de ploaie si lumini, comenzi pe volan, padele, faruri Xenon cu sistem de spalare, lumini de zi (DLR), geamuri electrice fata-spate, climatizare automata cu o singura zona, scaune fata incalzite, cotiera fata si spate, functie ECON, asistenta la pornirea in rampa.

Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice Honda Civic ES 1.8 i-VTEC Automatic

Capacitate cilindrica (cmc): 1.799

Citeste si:

Cai putere (CP): 142

Transmisie: automata in 5 trepte

Viteza maxima (km/h): 200

Acceleratie 0-100 km/h (s): 10,7

Carburant: benzina

Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 9,2/ 5,1/ 6,6

Emisii CO2 g/km: 153 g/km

Capacitate rezervor: 50 litri

Portbagaj: 440 litri

Masa proprie: 1.240 kg