Wall-Street.ro: Cum influenteaza normele de siguranta designul unui autoturism?

Mark Fetherson: Siguranta are o influenta uriasa in cum va arata masina. Cea mai mare provocare pentru mine este sa fac un model sa arate ca un concept in realitate, este un lucru foarte greu, iar unul din motive este siguranta pietonilor.

Siguranta influenteaza mult designul final, pentru ca vrei sa creezi o linie frumoasa, insa trebuie sa tii cont si de normele pentru siguranta, care sunt din ce in ce mai extreme. Orice linie din fata masinii este o balanta perfecta intre prioritatile de siguranta si design.

Masina trebuie sa fie sigura si sa arata bine. Nu era asa de dificil in urma cu 15 ani sa desenezi o masina pentru ca nu erau atatea reguli de siguranta, dar a devenit din ce in ce mai greu in ultimii ani.

Felul in care pui o linie pe capota, influenteaza siguranta pietonilor in caz de accident, pentru ca in urma impactului acestia trebuie sa cada pe o zona moale a capotei nu pe una tare, chiar si un milimetru sau mai putin conteaza.

Wall-Street.ro: Care au fost sursele de inspiratie pentru noua Clasa A?

Mark Fetherson:
Am primit sarcina de a desena o masina noua foarte dinamica pornind de la o foaie alba de hartie. Am fost incurajat sa creez ceva dinamic. M-am uitat foarte mult la felul in care vantul creaza forme, m-am inspirat din natura.

Wall-Street.ro: Cati ani ati lucrat la designul Clasa A?

Mark Fetherson: Am lucrat la acesta proiect cel putin doi ani de la prima linie pana la designul final. Principala provocare nu este sa creezi forme frumoase, orice artist poate face asta, ci sa le transformi in realitate. Aceasta este provocarea, trebuie sa fi consecvent. A fost un proiect interesant pentru mine.



Wall-Street.ro: Care va fi impactul noului Clasa A?

Mark Fetherson: Cu aceasta masina vom castiga clienti noi, tineri. Este incredibil ca poti cumpara ceva atat de dinamic, atat de expresiv, care are inca valorile Mercedes si in acelasi timp poti conduce masina si sta pe Facebook, Twitter.

Daca ma uit la competitori, noul Clasa A va fi lider in segment. Vad reactiile oamenilor. Oameni care inainte nu ar fi cumparat Mercedes se muta acum de la BMW la Mercedes. La Salonul Auto multi oameni mi-au spus “daca masina va arata asa am sa o cumpar”, le-am spus chiar asta este versiunea de productie.

Mercedes a integrat telefoanele iPhone si BlackBerry in vehicul, realizand o interfata ce ofera Facebook, Twitter, Internet, navigatie Garmin, control vocal, Google Local Search (Google Street View, Panoramio) si posibilitatea de a afisa poze slideshow pe un ecran de 17,8 cm.

Wall-Street.ro: Care este principalul concurent pentru noua Clasa A?

Citeste si:

Mark Fetherson: Bineinteles, BMW Seria 1. Dar cred ca BMW Seria 1 nu arata asa de bine. Clasa A este mult mai atragatoare.

Wall-Street.ro: Unde vedeti Mercedes peste zece ani?

Mark Fetherson:
Mercedes este in prezent o companie focusata pe tehnologii noi si va deveni lider de piata, va forta sa fie lider. Mercedes se va focusa pe masini sport, confortabile, iar cand o vei conduce chiar va fi sport. Vad masini speciale pentru viitor, nu va pot spune mai multe acum.

Wall-Street.ro: Ce alte modele ati mai creat?

Mark Fetherson: Lucrez pentru Mercedes-Benz de 13 ani, iar SLS este cel mai important, cel mai special proiect al meu, iar motivul este pentru ca am avut o viziune de design si am fost foarte norocos sa o pun in practica. Am fost lasat sa creez ceva pur.

Alte proiecte au fost primul Clasa B, Clasa M, SL, SLK, Clasa E, SLS AMG, conceptul A-Class prezentat in Shanghai si Concept Style Coupe prezentat in Beijing.

Wall-Street.ro: Ati desenat autoturisme si pentru alte marci?

Mark Fetherson: Primul meu job a fost Mercedes-Benz in 1999, dupa ce am absolvit Coventry University la Londra. Mercedes a fost alegerea mea. Am lucrat pentru VW in Spania o jumatate de an, am lucrat foarte mult insa nimic nu a devenit real, in schimb la Mercedes totul devine realitate.

Wall-Street.ro: Ce masini aveti in garaj?

Mark Fetherson: Imi plac foarte mult masinile. Autoturismul de serviciu este un Mercedes-Benz Clasa C Estate, iar masinile personale sunt un Lotus Exige orange si un Porsche 911 3.2 Carrera 231 CP din anii 80, negru cu interior bej.

Alte modele care imi plac sunt Aston Martin, Lamborghini Murcielago, Aventador. Visul meu ar fi un Lamborghini Countach (model produs intre anii 1974 - 1990).

Wall-Street.ro: Unde calatoriti in vacante?

Mark Fetherson: Prefer muntii, merg in Alpi, imi place sa conduc pe sosele de munte.

Cea de-a treia generatie Clasa A, lansata in iulie la Portoroz, Slovenia, reflecta noua strategie de design a Mercedes-Benz, fiind primul pas facut de constructorul auto in a deveni cel mai dinamic brand premium din lume.

Test cu noul Mercedes-Benz Clasa A, primul pas intr-un viitor dinamic

Test cu noul Mercedes-Benz Clasa A, primul pas intr-un viitor dinamic

Sursa foto: socialpublish.mercedes-benz.com