Contractul de largire a DN 1 la trei benzi pe sens, intre Centura Bucuresti si Aeroportul Henri Coanda, a fost semnat in noiembrie 2003, lucrarile fiind finalizate in iunie 2006. Ulterior finalizarii lucrarilor, constructorul Alpine Mayreder Bau a intentat proces CNADNR, solicitand compensari financiare suplimentare pentru intarzieri in predarea amplasamentului, aprobarea cu intarziere a anumitor proiecte sau vremea nefavorabila, se arata intr-un comunicat al CNADNR.
Pretentiile financiare ale constructorului au fost estimate la 946.168 euro, acestea fiind sustinute si de firma de consultanta Inocsa Ingenieria.
"Analiza CNADNR SA a concluzionat ca, in fapt, exista neconcordante intre raportul firmei de consultanta si corespondenta realizata de-a lungul timpul, concluzia fiind aceea ca antreprenorul (Alpine Mayreder Bau GmbH) datoreaza beneficiarului suma de 57.680,34 euro", potrivit sursei citate.
In urma castigarii procesului, CNADNR va primi de la Alpine suma de 57.680 euro, compania fiind exonerata de plata oricaror compensatii financiare catre constructor.
"Doresc sa felicit expertii din CNADNR pentru efortul deosebit pe care l-au depus in acest caz. Am propus membrilor Consiliului de Administratie a CNADNR premierea angajatilor care au contribuit la acest rezultat pozitiv", a declarat, in comunicat, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Ovidiu Silaghi.
El a atras atentia firmelor de constructii de infrastructura de transport "care si-au facut un prost obicei in a emite nenumarate pretentii privind extensii nejustificate de timp si de bani" ca ministerul si CNADNR vor utiliza toate caile legale pentru a lupta in instanta impotriva acestor pretentii.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: