Producatorul auto francez Renault a inregistrat venituri de 10,54 miliarde de euro, in trimestrul unu, de la 9,96 miliarde de euro in perioada similara a anului trecut, in ciuda vanzarilor mult mai reduse din Europa.

Vanzarile au scazut cu 7,1% pe continentul european, in timp ce in restul lumii au crescut cu 12,4 procente, potrivit datelor transmise de Rompres. Valoarea vanzarilor a depasit valoarea de 9,46 miliarde de euro, estimata de analisti.

Lansarea modelului Logan sedan in Rusia si Maroc au ajutat la cresterea vanzarilor cu 12,1 procente in regiunea denumita Euromed, adica Europa de Est, fostul bloc sovietic si Maghreb (Algeria, Tunisia, Mauritania and Libia). Vanzarile din Columbia au condus la cresterea cu 20 procente a vanzarilor din cele doua Americi.

Global, vanzarile Clio subcompact au crescut cu 32 procente in primul trimestru, mai ales datorita lansarii noului Clio III la finele anului trecut. Vanzarile Megane sedan, principalul model furnizor de profituri al grupului francez, s-au redus cu peste 20 procente, mai ales din cauza cumparatorii anticipeaza lansarea modelului Megane Scenic MPV estimata a se produce la finele anului in curs, a declarat directorul Financiar al Renault Thierry Moulonguet.

Nissan prevede un an slab, dupa un trimestru in pierdere

Nissan Motor Co., al doilea producator de automobile japonez, a raportat o scadere a profitului operational in primul trimestru din 2006 de 3,4 procente, in urma vanzarilor slabe din SUA, a fluctuatiilor cursului valutar si a cresteri competitiei pe piata mondiala.

In urma acestor rezultate, producatorul japonez si-a revizuit obiectivele financiare pentru anul fiscal aprilie '06 – aprilie '07, noile tinte fiind mai mici decat estimarile precedente. “In acest an fiscal va trebui sa facem fata unui mediu economic provocator. Ne va fi greu sa inregistram o crestere in prima jumatate. Vanzarile vor scadea, profitul operational urmand si el sa fie mai mic”, a declarat, citat de Reuters, Directorul Executiv al Grupului Renault, Carlos Ghosn.

Citeste si:

El a adaugat ca Nissan isi va reveni in a doua jumatate a anului, vanzarile urmand sa creasca cu aproximativ 10% in urma lansarii mai multor modele noi. Cu toate acestea, profitul estimat pentru acest an de Nissan este cu doar 0,9 procente mai mare decat cel inregistrat anul trecut, ridicandu-se la valoarea de 6,22 miliarde de euro. De asemenea, oficialii companiei japoneze au estimat o crestere a vanzarilor cu 4,5%, ajungandu-se astfel la un record de 3,73 milioane de unitati.

Nissan va investi peste 150 miliarde de euro in Rusia

Carlos Ghost a declarat ca evolutia Nissan, care este detinuta de Renault, urmeaza linia stabilita, anul 2007-2008 urmand sa fie mult mai bun decat precedentii, din martie 2008 asteptandu-se o evolutie si mai spectaculoasa a producatorului japonez.

Nissan urmeaza sa se concentreze asupra pietelor emergente, precum Brazilia, Rusia, China si India, unde estimarile asupra vanzarilor grupului japonez sunt foarte bune. Ghosn a mai anuntat ca Nissan va construi in 2008 o unitate de asamblare in Rusia, la St. Petersburg, unde vor fi asamblate anual 50.000 de automobile. Investitia in noua fabrica Nissan se va ridica la 162,11 milioane de euro, productia fiind programata sa inceapa in 2009.

Noile reglementari de mediu salta profitul Volvo

Tot astazi, Volvo, al doilea producator mondial de camioane, a dat publicitatii rezultatele financiare aferente primelor trei luni din acest an. Profitul inaintea achitarii taxelor a crescut cu 19 procente, ridicandu-se la valoarea de 223 milioane de euro. Cresterea inregistrata de producatorul de camioane Volvo este datorata noilor reglementari de mediu, consumatorii fiind practic obligati sa renunte la camioanele mai vechi care nu indeplineau noile conditii, cumparand altele noi.