O noua investitie de 8 milioane de euro

Membri ai familiilor Porsche si Pich (Dr. Wolfgang Porsche, Dr. Michel Pich, Dipl. BW Florian Pich, Magister Josef Ahorner), proprietari ai Porsche Holding, au participat la inaugurarea noului centru Porsche Bucuresti Vest 1. Evenimentul s-a bucurat si de prezenta celor mai importante nume din cadrul concernului si din firmele subsidiare: Porsche Austria, Porsche Immobilien si Porsche Bank.

Complexul auto Porsche Bucuresti Vest 1 (PBV 1) este dedicat marcilor Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale, Skoda si Weltauto. Complexul a fost construit in decursul a numai 9 luni, avand un buget total de investitie de peste 8 milioane de euro.

Pe langa spatii moderne de expunere pentru cele 3 marci, carora li se adauga si Weltauto - marca specializata in comercializarea autovehiculelor de ocazie, Porsche Bucuresti Vest 1 are un service complet utilat cu o suprafata de 3.394 mp, ateliere de mecanica, tinichigerie-vopsitorie, statie ITP, spalatorie, vanzare de piese si accesorii, fiind pregatit sa deserveasca 20.000 de clienti pe an.

Complexul are o suprafata totala de 37.000 mp, showroom-urile avand la randul lor 600 mp - Volkswagen si 395 mp Skoda.

Dupa finalizarea, in luna iulie, a centrului Porsche Bucuresti Vest 2 (dealer Audi, SEAT si service), importatorul Porsche Romania va fi prezent pe piata din Capitala cu patru dealeri proprii, impreuna cu Porsche Bucuresti Aviatiei (Skoda si SEAT) si Porsche Bucuresti Nord (Audi, Volkswagen si Weltauto).

Volumul total al investitiilor in dealerhip-urile proprii atinge astfel cifra de 30 milioane de euro.

Succes in numai 8 ani

Porsche Romania si-a inceput activitatea in ianuarie 1998 cu 4 angajati, fiind astazi considerata una dintre cele mai de succes operatiuni ale holdingului austriac. La finele anului 2005 activitatea companiei in Romania a depasit 100.000 de autovehicule vandute, totalul personalului dedicat marcilor din intreaga retea ajungand la peste 3.000 de angajati. Investitiile puternice in reteaua nationala de dealeri, organizarea activitatii de service si vanzari, precum si instruirea personalului au fost principalele obiective urmarite de echipa de conducere.

Rezultatele dupa cei 8 ani de activitate arata ca Porsche Romania are drept parteneri de incredere dealerii din intreaga tara, cu o investitie totala de peste 84 de milioane de euro. Din cei 75 de dealeri, in 2005 au existat investitii majore la 30 dintre acestia. Iar cele 40 de proiecte prevazute pentru 2006 insumeaza alte 40 de milioane de euro investiti. Astfel, pana la finele anului acesta, suma investita de reteaua de dealeri Porsche Romania se va ridica la 124 milioane de euro.

Highlights - Istoria unei familii celebre

Istoria familiei Porsche s-a conturat de-a lungul anilor in jurul personalitatii lui Ferdinand Porsche. Nascut in 1875 in Boemia, Ferdinand a inventat celebra Volkswagen Beetle (Broscuta) dupa o tinerete marcata de numeroase inventii, printre care si primul automobil cu transmisie integrala ce avea cate un motor dispus la fiecare butuc de roata.

Ferdinand Porsche a fondat in 1931 compania independenta de automobile sportive, actuala "Dr. Ing. h.c.Ferdinand Porsche" AG, pentru ca dupa razboi copiii sai, Ferdinand "Ferry" si Louise (casatorita cu dr. Anton Piech) sa puna bazele viitoarei companii de distributie Porsche Holding in Austria.

Generatiile urmatoare aveau sa isi puna si ele amprenta asupra traditiei Porsche. in timp ce Ferdinand Alexander Porsche se remarca prin crearea celebrului model Porsche 911 asemanarile de design cu "Broscuta" sunt evidente mai ales la partea frontala si la faruri - fiul Louisei, Ferdinand Piech va deveni unul dintre cei mai apreciati manageri ai industriei auto mondiale. Perioada in care acesta a condus Volkswagen AG este considerata ca fiind una dintre cele mai prolifice din istoria concernului german.

Peste 4 milioane de automobile vandute

Dupa negocierile purtate in 1947 cu Volkswagen, cei doi frati, Ferry Porsche si Louise Piech, demareaza activitatea de distributie a modelelor Kffer (cunoscut la noi ca Broscuta) in Austria si astfel afacerea incepe sa creasca, simultan cu succesul masinutei populare create de batranul Ferdinand.

Intrarea companiei pe pietele din alte state europene precum Franta sau Spania transforma ulterior firma intr-un holding international. in anii 90, odata cu transformarile politice din estul Europei, activitatea companiei s-a indreptat rapid catre noile piete, Porsche Holding fiind desemnata de Volkswagen AG sa construiasca o retea de desfacere in Ungaria, urmata de o actiune similara in Cehoslovacia, divizata ulterior in Cehia si Slovacia. tarile din est devin tinte ale Porsche Holding rand pe rand, astfel ca Slovenia, Romania, Croatia, Serbia Muntenegru, Albania, Macedonia si Bulgaria au fost tot atatea piete pe care Porsche Holding a depus o adevarata munca de pionierat in distributia de autovehicule.

La mai bine de 50 de ani de la infiintarea sa, cu peste 4 milioane de automobile vandute, compania Porsche Holding a devenit una dintre cele mai de succes case de comert cu autovehicule din Europa, concentrarea pe afacerea specializata in domeniul comertului cu autovehicule, deschiderea catre Europa de Est, pozitia puternica pe piata din Austria si noile activitati din comertul retail din Franta si Olanda deschizand permanent noi oportunitati de crestere.