BMW X5 xDrive40d, cel mai sportiv SUV diesel de pe piata, dispune de un propulsor biturbo de 3 litri cu sase cilindri in linie si 306 Cai Putere. 40d este denumirea pentru varianta imbunatatita a motorului de 3.0 litri diesel, nu se refera la o cilindree de 4 litri asa cum pare la prima vedere.

Condus dinamic, X5-ul diesel de 306 CP este precis si puternic, te lasa sa iti faci de cap, fiind surprinzator de agil pentru un vehicul atat de inalt si de greu.

Cu un cuplu de 600 Nm, disponibil intre 1.250 si 2.500 rpm, X5 40d are un caracter cu adevarat plin de viata.

Motorul super silentios pe care de abia il auzi ca este pornit iti livreaza toti cei 306 CP odata la o apasare mai pronuntata a pedalei de acceleratie. Un huruit frumos accentueaza momentul in care X5 decoleaza agresiv. Doar 6,6 secunde ii trebuie SUV-ului de 2,2 tone sa atinga 100 km/h, in timp ce se indreapta spre 236 km/h.

Este un motor de neuitat, care nu suna ca un diesel, aliat cu o transmisie de neuitat, ce ofera in cea mai mare parte schimburi imperceptibile.

X5 diesel reuseste un consum redus de carburant ajutat de transmisia automata Steptronic cu 8 trepte, care de fiecare data cand luam piciorul de pe acceleratie intra intr-o usoara frana de motor, moment in care consumul este zero.

40d se remarca prin mai multa putere (+61 CP fata de 30d) si consum redus de carburant.

In afara orasului, puternicul diesel de 306 CP a avut un consum de 8,4 litri, insa in oras indiferent de cum conduci are o sete de neoprit afisand peste 12 litri. Masina are 2,2 tone si tractiune integrala permanenta.

Citeste si:

X5 are foarte putine puncte slabe, cu exceptia faptului ca e scump. Modelul de test BMW X5 xDrive40d cu pachetul de design M are un pret de 94.000 euro cu TVA, desi in standard masina porneste de la 64.000 euro cu TVA.

Echipat cu anvelope Bridgestone de 275 R20 pe fata si 315 R20 pe spate, X5 nu rateaza o denivelare a asfaltului si te cam zgaltaie, insa pe un asfalt bun masina se lipeste de sosea.

Interiorul modelului X5 este rafinat si atragator si imediat ce deschidem usa simtim mirosul de piele premium, un miros specific BMW.

Cele mai interesante dotari pe acest SUV au fost Head-Up Display-ul cu proiectie color, sistemul Soft Close, care trage portiera ca un magnet si cele cinci camere video care inconjoara masina (doua in bara fata, doua sub oglinzile laterale si una deasupra numarului de pe haion).

In standard, BMW X5 40d dispune de aer conditionat automat pe doua zone, tapiterie din piele, navigatie, un hard de 80 Gb, scaune cu reglaj electric fata, sine de acoperis, senzori de parcare, camera video spate.

X5 are doua motorizari diesel (30d - 3 litri 245 CP, 40d – 3 litri 306 CP) si doua pe benzina (35i - 3 litri 306 CP si 50i - 4,4 litri 407 CP), precum si propulsoarele de performanta M50d – 3 litri 381 CP diesel si M – 4,4 litri 555 CP.

Pretul de pornire pentru X5 este de 59.800 euro cu TVA pentru 30d 245 CP. Mai multe informatii despre SUV-ul BMW X5 40d sunt disponibile aici.

Detalii tehnice: BMW X5 xDrive40d
Motor: 3 litri diesel
Transmisie automata cu 8 trepte
Putere maxima: 306 CP/4.400 rpm
Cuplu maxim: 600 Nm/1.500- 2.500 rpm
Viteza maxima: 236 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 6,6 s
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 8,8/ 6,8/ 7,5
Capacitate rezervor: 85 litri
Masa proprie (kg): 2.200
Volum portbagaj litri: 620