In ziua de astazi, pentru a cuceri un titlu nobil in lumea foarte restransa a constrcutorilor de supercar-uri ai un obiectiv foarte clar: trebuie sa depasesti cei 1001 CP cu care se lauda Bugatti Veyron.

Este exact ceea ce a reusit micul constructor american SSC, cu ultimul sau model: Ultimate Aero. Daca anul trecut era inca in faza de dezvoltare, SSC (Shelby Super Cars) Ultimate Aero este acum gata de lupta, venind cu informatii oficiale care indraznesc sa ii clatine suprematia lui Veyron. Razboiul supersportivelor a inceput!

1046 de cai putere! Iata prima lovitura data de SSC casei din Molsheim. Iar daca aceasta nu ste destul pentru a umili Veyron-ul, urmeaza o alta cifra importanta: 439 km/h viteza maxima. Aici, modelul Bugatti si cei 407 km/h ai sai pare sa intre in panica, desi aceste date nu sunt inca masurate pe pista ci doar in laboratoarele SSC. Sa continuam: 1112 Nm cuplu maxim. Veyron revine, avand in vedere ca cei 1250 Nm ai sai fac fata cu brio situatiei si ii permit sa atinga mai repede viteza de croaziera.

Insa argumentul principal in favoarea lui Ultimate Aero sunt cele 1120 de kilograme anuntate de constructor. Aici, Vayron, cu cele aproape doua tone ale sale (1950 kg, mai exact) nu face decat sa asiste la o demonstratie de forta: un raport de aproape un CP la un kg, in stilul masinilor de curse.

In privinta tarifului lui Ultimate Aero, ultima suma anuntata este 540.000 de euro, adica exact jumatate din pretul unui Veyron. Motivul: cu un design cam incoerent si impins de un simplu V8, Ultimate Aero nu poate emite pretentii de acest gen.

Daca toata aceasta lista v-a speriat, aflati ca SSC a pregatit si o versiune mai cuminte a acestui model, care se numeste simplu "Aero" si care ajunge la 787 de cai.