"Ordonatorul de credite - Ministerul Transporturilor si Infrastructurii - s-a asigurat insa ca, prin rectificarea bugetara, sumele alocate sa fie suficiente pentru derularea lucrarilor pana la sfarsitul acestui an, urmand ca pentru anul viitor suma necesara sa fie prinsa in buget", precizeaza sursa citata, scrie Mediafax.

Estimarile conducerii Metrorex erau ca in cursul anului 2015 sa fie puse in functiune primele trenuri pe linia 5, de la Raul Doamnei si de la statia Valea Ialomitei, pana la Eroilor.

Cu o lungime totala de aproximativ sase kilometri, tronsonul va avea zece statii de metrou: Raul Doamnei, Valea Argesului, Valea Ialomitei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor. Acesta va acoperi, in principal, un bazin cu un numar de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 si 6 ale Capitalei.

Citeste si:

Bugetul initial pentru Magistrala 5 metrou era de aproximativ 380 de milioane de lei, iar in urma rectificarii suma a ajuns la mai putin de jumatate, Ministerul Transporturilor fiind, de altfel, cel mai afectat dintre institutii.

Concret, bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a fost redus, in urma rectificarii, cu 1,25 miliarde lei, la 13,42 miliarde lei, cea mai mare parte a banilor fiind taiati de la cofinantarea proiectelor cu fonduri externe nerambursabile postaderare, respectiv suma de 1,01 miliarde lei.