Pentru Mercedes-Benz, Clasa E este o piesa de rezistenta, cu un rol major la vanzari. Anul trecut, a fost Sedanul executiv numarul 1 pe piata vest-europeana, in timp ce, in Germania, 38% dintre cumparatorii de modele premium au ales acest model, reconfirmandu-i pozitia de lider pe propria-i piata, in ultimii 4 ani. Din 2002 s-au vandut un milion de exemplare Clasa E, in lume. A sosit insa momentul unei improspatari, iar facelift-ul va fi disponibil oficial incepand din luna iunie a acestui an. Oferta va cuprinde 29 de variante, cu puteri intre 136 si 514 CP, care beneficiaza de design exterior usor revizuit.

PRE-SAFE si THERMATIC

La interior, cele doua culori noi (maro coniac si bej Sahara) dau un plus de rafinament prin contrastul cu tapiteria neagra a plafonului. Sistemul de climatizare THERMATIC, ale carui comenzi au fost revizuite, face parte din dotarea standard. Sistemul PRE-SAFE, ale carui “reflexe” raspund inainte de coliziune, prin activarea unor masuri de protectie pentru sofer si pasagerul din fata, cat si sistemul pentru cap NECK-PRO, fac parte si ele din dotarea standard, a comunicat Daimler Chrysler. De altfel, Clasa E a trebuit sa treaca prin 330 de crash-teste, pentru a se vedea ce imbunatatiri sunt necesare pentru cresterea nivelului de siguranta. Pentru prima oara, la Clasa E exista faruri adaptabile la conditiile de vreme, la fel cum, pentru prima data, Mercedes foloseste, la Clasa E, tehnologia LED pentru luminile de parcare.

E 220 CDI dispune de 170 CP si 400 Nm, cu 14%, respectiv 18% mai mult decat modelul precedent, in conditiile in care consumul a ramas la acelasi nivel. Noul motor diesel de pe E 320 CDI are 224 CP si 540 Nm.

De la 0 la 100 km/h in 5,3 secunde

Motoarele pe benzina sunt in 4 si 8 cilindri. Cel in 4 cilindri de la E 200 KOMPRESSOR are cu 12,5% mai multa putere fata de generatia anterioara - 184 CP si 250 Nm. De la jumatatea acestui an, oferta de motoare pentru Clasa E se va imbogati cu un nou propulsor in 8 cilindri, de 5,5 litri si 388 CP, imprumutat de la Clasa S. In comparatie cu anteriorul V8, noul motor are cu 26% mai multa putere. Noul E 500 atinge performantele unei masini sport: de la 0 la 100 km/h in 5,3 secunde, cu 0,7 secunde mai repede decat vechiul E 500. In fine, noul E 63 AMG are un motor aspirat V8 cu o putere de 514 CP si un cuplu maxim de 630 Nm, fiind cea mai puternica versiune din Clasa E de pana acum.