Vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale au scazut cu 19% in primele opt luni, la 56.853 unitati, autoturismele inregistrand un regres mai mare, de 22%, la un volum de 46.823 unitati, informeaza APIA, care arata ca piata auto se apropie de un nivel comparabil cu cel din anul 2000.
"A mai trecut o luna - la fel de slaba din punct de vedere al vanzarilor - si care nu aduce decat pesimism pe o piata blocata intre niste tichete (obtinute pentru rablele casate) si resursele financiare modeste ale potentialilor cumparatori de autovehicule. Si la nivelul Uniunii Europene piata sufera o ajustare importanta (de peste 7%), mai severa insa (intre - 40% si -14%) in tari precum Portugalia, Grecia, Italia si Franta. In ceea ce priveste Romania, consideram ca situatia se datoreaza in special derularii defectuoase a Programului «Rabla» (...). La aceasta se adauga ezitarile legate de utilizarea taxei pe emisii poluante ca si instrument eficient de stimulare a achizitiei de vehicule noi", se arata intr-un comunicat al al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), citat de Mediafax.

Datele asociatiei arata ca in primele opt luni au fost inmatriculate cu 2,5 ori mai multe vehicule de ocazie decat noi, situatie cauzata si de scaderea cu 25%, din ianuarie 2012, a taxei pentru cele second hand.

"Ca urmare, distribuitorii de vehicule noi, se confrunta cu o scadere dramatica a volumelor de vanzari si, implicit, a cifrelor de afaceri, fapt ce face ca pentru mentinerea unei profitabilitati minime, acestia sa fie nevoiti sa recurga la restructurari ale costurilor operationale. In plus, participantii la Programul «Rabla» s-au confruntat cu intarzieri majore in ceea ce priveste recuperarea sumelor avansate pentru masinile vandute prin program", potrivit sursei citate.

Piata a fost sustinuta in principal de achizitiile realizate de catre companii, acestea reprezentand circa 68% din total (fata de 56% in 2011), pe fondul blocajului generat de programul "Rabla", care a afectat segmentul persoanelor fizice.

Topul vanzarilor de autoturisme din primele opt luni este format de Dacia, cu 12.223 unitati vandute (26,1% din total), urmata de Volkswagen (5.345 unitati - 11,4%), Skoda (4.409 unitati - 9,4%), Renault (3.189 unitati - 6,8%), Ford (3.041 unitati - 6,5%) si Hyundai (2.078 unitati - 4,4%).

Pe modele, primul loc este ocupat de Dacia Logan, cu vanzari totale de 6.175 unitati, care este urmata de Dacia Duster (3.423 unitati), Skoda Octavia (2.348 unitati), Renault Clio si Logan MCV.

APIA arata ca toate clasele de volum (A-D) inregistreaza la opt luni scaderi semnificative (intre -12% si -30%). Scaderile sunt mai mici in cazul claselor SUV si monovolum, in timp ce clasa lux consemneaza si ea un regres important. Singura clasa ramasa pe plus la opt luni este clasa E / executive (+27,5%, la un volum total de 691 unitati).


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri