Salonul Auto de la Paris va marca premiera BMW Concept Active Tourer, ce dispune de o transmisie hibrid plug-in. Noul concept cu o lungime de 4,35 metri se remarca prin pozitia ridicata a scaunelor si portbagajul extensibil.

Propulsia este asigurata de un motor cu trei cilindri, pe benzina, si un electromotor sincron, care genereaza o putere totala de 190 CP si accelereaza BMW Concept Active Tourer de la 0 la 100 km/h in mai putin de opt secunde. Automobilul are un consum mediu sub 2,5 l/100 km si emisii CO2 mai mici de 60 g/km. Acumulatorul litiu-ion poate fi reincarcat de la o sursa conventionala. Capacitatea bateriei permite o autonomie de peste 30 de kilometri atunci cand se ruleaza in regim exclusiv electric.

Cel de-al doilea concept, BMW i3 vine cu o transmisie pur electrica si celula pasagerilor din CFRP (plastic ranforsat cu fibra de carbon).

BMW C evolution este prototipul unui scuter electric. Transmisia electrica produce performante de nivelul unui maxiscuter cu motor conventional cu ardere interna. Cu o putere continua de 11 kW si un maxim de 35 kW, electromotorul racit cu lichid furnizeaza conditiile perfecte pentru placerea superioara a condusului in acest segment. In plus, acumulatorul compact permite o autonomie de peste 100 de kilometri si poate fi reincarcat fie la o sursa casnica de energie, fie la o statie publica de alimentare.

Modelul Seria 1 este prezentat in premiera mondiala cu xDrive si un nou model entry-level diesel. Cele doua variante prezentate pentru lansarea pe piata sunt BMW 120d xDrive si BMW M 135i xDrive. Noul model entry-level diesel BMW 114d va fi si el prezentat in cadrul editiei 2012 a Salonului Auto de la Paris: motorul cu patru cilindri, de 1,6 litri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo dezvolta o putere de 95 CP.

Citeste si:

Noutatile prezentate pentru noul BMW Seria 1 vor fi disponibile si in Romania pana la sfarsitul acestui an.

Printre punctele de atractie ale expozitiei se numara si premiera europeana a noului BMW Seria 7. "Nava-amiral" din portofoliul BMW este prezentata cu un design exterior si interior modificat selectiv. Cea mai interesanta particularitate de ordin vizual este reprezentata de farurile LED (optionale), amplasate de fiecare parte a grilei radiatorului, care si ea a fost revizuita discret. In interior, experienta calatoriei a fost imbunatatita prin utilizarea unor materiale noi si a unui confort acustic optimizat suplimentar. Afisajul multifunctional al instrumentelor, graficele tridimensionale ale Control Display si sistemul de sunet Bang & Olufsen High-End Surround sunt cateva dintre dotari.

Toate modelele sunt echipate standard cu transmisia automata cu opt trepte, iar consumul si emisiile noului BMW Seria 7 au fost reduse cu pana la 25%, in functie de motorizare. Functia automata Start-Stop, generarea energiei la franare si a doua generatie a comutatorului Driving Experience cu mod ECO PRO si functia de coasting (rulare libera) sunt dotari care ofera o economie suplimentara. Suspensia pneumatica cu autonivelare pe puntea spate este disponibila standard la toate modelele.

In privinta motorizarilor, cea mai spectaculoasa dotare o reprezinta cel mai puternic motor diesel din lume, cu sase cilindri dispusi in linie, care echipeaza noul BMW 750d xDrive. Echipat cu trei turbocompresoare, motorul genereaza o putere maxima de 381 CP si accelereaza limuzina de lux in 4,9 secunde.

BMW Seria 3 primeste un nou motor, 316i Sedan, de 1,6 litri 136 CP si un cuplu maxim de 220 Nm. Noul BMW 316i Sedan este echipat standard cu o transmisie manuala cu sase trepte si optional cu o cutie de viteze automata cu opt rapoarte.