Cel mai mic pret este la aproape o treime fata de cel mai ieftin model al Nissan din acest moment, Tsuru, vandut in Mexic pentru 8.000 de dolari, scrie Mediafax.

Nissan are in plan sa ofere sase modele Datsun, asteptate pentru inceputul anului 2014, la preturi care nu vor fi depasite decat de cativa producatori specializati in modele mici din China si India, a declarat seful aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn.

Marile companii auto nu au reusit inca sa dezvolte strategii care sa le permita sa acceseze profitabil cel mai de jos segment al pietelor emergente, chiar daca aceste tari formeaza, deja, jumatate din piata auto mondiala.

Strategia pe ansamblu a Nissan si alegerea Datsun pentru modelele foarte ieftine au infruntat o anumita opozitie in cadrul companiei si va produce ingrijorare unor analisti si iubitorilor de masini, noteaza Wall Street Journal (WSJ). In zilele sale de glorie, Datsun era un brand mai ieftin, dar pretuit pentru designul elegant si inovatii. Pentru a putea aduce pretul la 3.000 de dolari pentru cel mai ieftin model, obiectiv despre care si oficialii Nissan afirma ca va fi dificil de atins, compania va trebui sa renunte la caracteristici care sunt de mult timp standard in SUA, insa nu si pe pietele emergente, de la transmisie automata la set complet de airbaguri.

Citeste si:

Planurile Nissan nu vor fi usor de indeplinit, admit persoane din cadrul Nissan, cel putin nu intr-un mod care sa asigure si profit. In afara autovehiculelor speciale, precum modelul de mici dimensiuni produse de Suzuki in India, alti producatori auto s-au tinut departe de segmentul foarte ieftin al pietelor emergente.

Aceasta parte a pietei ramane rezervata masinilor cu preturi sub 5.000 de dolari, cu marje de profit extrem de reduse, precum modelul chinezesc QQ al Chery, Maruti 800 produs de Suzuki pentru piata din India si Nano al companiei Tata Motors.

Renasterea Datsun ca brand foarte ieftin a inceput dupa ce producatorul indian Tata Motors a anuntat planuri de a construi o masina sub 3.000 de dolari. Ghosn a fost uimit de anunt, intrucat pana atunci i s-a spus ca o masina nu poate fi construita pentru mai putin de circa 6.000 de dolari, noteaza WSJ. Seful Nissan a cerut unei echipe de specialisti, Nissan Exploratory Team, sa caute modalitati de a construi o masina ieftina mai buna.

Grupul a lansat un proiect secret numit "Masina de 3.000 de dolari" in 2007 si a ales India pentru studii despre ce vor cumparatorii si, mai ales, la ce se poate renunta pentru a face masina mai ieftina. Doi ani mai tarziu, Tata Motors a lansat Nano, insa vanzarile au fost dezamagitoare, fiind puse pe seama unei campanii de marketing gresite.