"In urma modificarii documentatiei de licitatie pentru realizarea autostrazii Comarnic - Brasov si a introducerii unor cerinte in caietul de sarcini, pe care va trebui sa le indeplineasca firma de consultanta careia i se va atribui contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al autostrazii Comarnic-Brasov (58 km), respectiv «un autoturism nou cu o valoare intre 25.000 euro si 30.000 de euro si o suma intre 30.000 euro si 40.000 euro pentru sesiuni de instruire oficiala in tara/strainatate»", conducerea CNADNR a dispus cercetarea disciplinara a domnului Narcis Neaga, director Directia Concesiuni. Pe perioada cercetarii disciplinare s-a dispus suspendarea din functie a domnului Narcis Neaga, urmand ca masurile sa fie luate in urma raportului emis de Comisia de Disciplina", se arata intr-un comunicat transmis de CNADNR, potrivit Mediafax.

Gandul a scris vineri ca printre cerintele pe care va trebui sa le indeplineasca firma de consultanta care va castiga licitatia pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al autostrazii Comarnic-Brasov (58 km) figureaza un autoturism nou cu o valoare intre 25.000 euro si 30.000 de euro si o suma intre 30.000 euro si 40.000 euro pentru "sesiuni de instruire oficiala in tara/strainatate" a unor angajati ai CNADNR.Conditiile mentionate au fost introduse de CNADNR la inceputul lunii septembrie in caietul de sarcini, modificand astfel documentatia de licitatie lansata in luna mai.

Autostrada Comarnic-Brasov - "Autostrada Zapezii" - ar fi fost primul mare proiect construit prin parteneriat public-privat (PPP). Prima tentativa de constructie a tronsonului Comarnic-Brasov dateaza din 2004, de pe vremea Guvernului Adrian Nastase, o alta incercare fiind facuta in 2010, ambele esuate. In luna mai, CNADNR a anuntat lansarea unei licitatii pentru reactualizarea studiului de fezabilitate aferent autostrazii, dar licitatia a fost amanata de mai multe ori, in urma contestatiilor depuse la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) de trei case de avocatura.

Avocatii au contestat atat conditia introdusa in caietul de sarcini in septembrie - autoturismul nou si bugetul pentru sesiuni de instruire - precum si alte criterii "nelegale" de atribuire impuse de CNADNR, cum ar fi cel care se refera la experienta pe care ar trebui sa o aiba in domeniul parteneriatului public-privat (PPP) castigatorul licitatiei. Avocatii au motivat ca in Romania nu a fost realizat nici un proiect de PPP pentru autostrazi, asadar criteriile de experienta in PPP cerute de CNADNR sunt considerate nerealizabile de catre casele de avocatura.