Skoda a lansat anul acesta una dintre cele mai accesibile masini de oras, micul Citigo, cu doua motorizari de un litru in trei cilindri, 60 si 75 Cai Putere, la un pret de pornire de 7.950 euro cu TVA, fara sa includem programul Rabla.
Cuvintele care il descriu cel mai bine pe Citigo sunt chic, economic, vioi, spatios si sigur, pentru ca a obtinut 5 stele la testele EuroNCAP. Unul dintre cele mai mari atuuri este sistemul de franare automata in caz de coliziune iminenta, ABS-ul si ESP-ul in standard.

Skoda Citigo seamana cu fratii lui, VW Up! si Seat Mii, singura diferenta intre cele trei modele fiind partea frontala, faruri, grila fata, bara. Citigo este cel mai ieftin din familie, fiind cu circa 300 euro sub pretul lui VW Up!.

Cei care au condus ambele modele, VW Up! si Skoda Citigo, spun ca diferenta de pret se vede doar la materialele folosite la interior.

Plasticele si materialele din interior arata bine, sunt peste ce ofera concurentii din clasa mica, dar nu va asteptati la ceva fantastic, masina costa 8.000 de euro.

La volanul lui Citigo te simti ca in orice alt model Skoda, masina este usor de manevrat, motorul este elastic si este foarte confortabila la gropi, pentru ca suspensiile filtreaza cum trebuie denivelarile si trecerile peste liniile de tramvai.

In oras consumul inregistrat de motorul de 1 litru benzina 75 CP cu aerul conditionat oprit, la ore cu trafic aglomerat a fost de 6,2%, iar cu aerul pornit de 7,1%. Modelul de test a fost cu transmisie manuala cu 5 trepte. Citigo dispune si de o cutie automata cu 5 rapoarte.

Pe autostrada am accelerat pana la 130 km/h, viteza la care Citigo 75 CP a ajuns destul de repede. Masina se comporta bine la viteza mare, este foarte stabila si bine insonorizata, este unul dintre cele mai placute modele de clasa mica in afara orasului. Sistemul de franare este foarte eficient, chiar daca vrei sa te opresti mai repede Citigo nu se clinteste de la traiectorie, ramane stabil. Citigo are 1,64 metri latime, 1,47 metri inaltime si 3,56 metri lungime.

La capitolul dotari, Citigo vine in standard cu aer conditionat si computer de bord doar in echiparea de varf, Elegance, in rest acestea sunt optionale. Geamurile electrice fata sunt disponibile in standard doar pe echiparile Ambition si Elegance.

In standard (echipare Active), Citigo vine cu ABS, airbag-uri fata si laterale, faruri reglabile pe inaltime, geamuri atermice, pregatire radio cu 2 difuzoare, roata de rezerva de dimensiuni normale, servodirectie electromecanica, tablou instrumente de bord cu un cadran (indicator viteza) si afisaj digital pentru nivel combustibil, temperatura exterioara, temperatura lichid racire motor, volan reglabil pe inaltime.

In Citigo gasim numeroase compartimente de depozitare pentru iPod, iPhone, suporturi practice pentru pahare si un suport functional pentru multimedia. Modelul de test a avut sistemul de navigatie si infotainment "Move & Fun" care inglobeaza pe langa navigatie, functii precum pregatire GSM hands-free, media player si computer de bord. Dispozitivul se conecteaza printr-un port amplasat in bord si gestioneaza accesarea punctelor de interes (destinatii speciale, benzinarii, parcari, obiective turistice etc.), reda imagini stocate pe cardul SD si poate fi detasat pentru utilizare autonoma.

Citigo puncteaza si la capacitatea portbagajului, fiind cel mai mare din clasa, 251 litri, iar cu bancheta spate rabatata ajunge la 950 de litri.

Modelul Citigo de 75 CP cu 5 usi in echiparea Elegance are un pret de 10.350 euro cu TVA. Mai multe informatii despre Citigo sunt disponibile aici.

Detalii tehnice: Skoda Citigo 75 CP
Motor: 1 litru benzina
Transmisie manuala cu 5 trepte
Putere maxima: 75 CP/6.200 rpm
Cuplu maxim: 95 Nm/3.000-4.300 rpm
Viteza maxima: 171 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 13,2 s
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 5,9/4/4,7
Capacitate rezervor: 35 litri
Masa proprie (kg): 929
Volum portbagaj litri: 251
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri