"Opel nu este de vanzare. GM sustine in totalitate Opel, o parte integrata a grupului la nivel global, vitala pentru succesul companiei in Europa", a declarat vicepresedintele GM Steve Girsky, seful operatiunilor europene ale GM, relateaza Mediafax.

Cotidianul italian Il Sole 24 Ore a scris vineri ca directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, pregateste preluarea Opel la un pret "simbolic" daca alianta dintre GM si PSA Peugeot Citroen (Franta) nu vea avea succes. Ziarul nu a precizat sursa informatiilor.

Reprezentantii Fiat au refuzat sa comenteze articolul.

GM a inregistrat, din anul 1999 pana in prezent, pierderi de 16,8 miliarde de dolari in Europa. Opel a redus programul de lucru si a planificat inchiderea unei fabrici din Germania in 2016, din cauza impactului crizei datoriilor de stat din zona euro asupra industriei auto.

Parteneriatul GM - Peugeot, anuntat in luna februarie a acestui an, face parte din strategia GM de a-si revigora operatiunile din regiune. Companiile au ratat insa mai multe termene privind combinarea activitatilor de logistica si aprovizionare, iar surse apropate situatiei au declarat in luna septembrie ca discutiile privind dezvoltarea de produse si productia de piese auto in comun progreseaza lent, din cauza conditiilor economice dificile.

Citeste si:

Vicepresedintele Peugeot Frederic Saint-Geours a declarat saptamana trecuta la Salonul Auto de la Paris ca proiectele comune ale aliantei cu GM vor fi implementate inainte de sfarsitul anului. Contractele respective vor fi semnate pana la sfarsitul lunii octombrie, a anuntat recent General Motors.

Peugeot incearca de asemenea sa revina pe profit, pierderile companiei fiind estimate in prezent la 200 milioane euro pe luna. Grupul francez deruleaza un plan de 8.000 de concedieri, care se va incheia cu inchiderea unei fabrici situata in apropierea Parisului.

Fiat a preluat in 2009 producatorul auto american Chrysler. Grupul italian a suspendat in acest an investitiile in Italia si a redus cheltuielile din Europa cu 500 milioane euro, amanand lansarea catorva modele. Marchionne crede ca piata auto europeana nu va reveni inainte de anul 2014. Fiat a incercat tot in 2009 sa preia Opel.

Concernul italian a inregistrat in acest an pierderi de 700 milioane euro in Europa.