Agentia de rating atribuie ambelor companii perspectiva negativa, potrivit unor comunicate transmise miercuri de Moody's.

Retrogradarile afecteaza obligatiuni aflate in circulatie in valoare totala de aproape 15 miliarde euro, 9,3 miliarde euro ale Fiat, respectiv 5,6 miliarde euro ale Peugeot, pe fondul crizei datoriilor de stat din regiune, care a afectat puternic piata auto, aflata in declin de 5 ani consecutivi.

Peugeot si Fiat au expuneri semnificative pe pietele din sudul zonei euro, unde criza datoriilor de stat a provocat masuri dure de austeritate, a blocat cresterea economica si a restrans veniturile.

Inmatricularile de autoturisme noi au scazut in primele opt luni ale anului cu 13,4% in Franta, la 1,29 milioane unitati, respectiv cu 19,9% in Italia, la 981.000.

Citeste si:

La nivelul Uniunii Europene si Norvegiei, Elvetiei si Islandei, inregistrarile au coborat cu 6,6% in perioada ianuarie-august, la 8,6 milioane.
Inmatricularile Peugeot au scazut cu 13,4% in Europa in perioada analizata, la 1,02 milioane unitati, iar livrarile Fiat s-au redus cu 16,6%, la 557.000.

Peugeot a anuntat in aceasta vara un plan de resutructurare care vizeaza suplimentarea unui plan anterior de disponibilizari cu inca 8.000 de locuri de munca si inchiderea unei fabrici situate in apropiere de Paris pana la sfarsitul anului 2014. Totodata, grupul francez vrea sa restranga activitatea la alte unitati de productie.

Fiat a revenit asupra unui plan de investitii de 20 miliarde euro la operatiunile din Italia. Directorul general al companiei, Sergio Marchionne, a declarat recent ca Fiat are de gand sa "actualizeze" prognozele proprii pentru piata auto europeana in urmatoarea strategie pe 5 ani.