"Este o poveste de succes", a declarat reprezentantul Renault Elvetia, Laurent Burgat, intr-o conferinta de presa la deschiderea unui centru Renault, scrie Mediafax.

Cota de piata a Dacia in Elvetia se situeaza la 1,9%, fata de 10,5% in cazul liderului Volkswagen sau 5-6% pentru Renault. Dacia depaseste, insa, Seat (cota de piata de 1,8%), Mitsubishi (1,7%), Porsche (0,7%) sau Alfa Romeo (0,7%).

"Imaginea automobilistului elvetian, amator de multi cilindri, a primit o lovitura. Nu ca elvetienii ar renunta la Audi, BMW, Mercedes sau Golf complet echipat. Piata isi pastreaza particularitatile. (...) Pare un punct cel putin neobisnuit in care soferii elvetieni se alatura celor europeni: goana dupa masini low-cost. Inclusiv varful de lance al acestei nise, marca Dacia", scrie Le Temps.

Dacia este vanduta in Elvetia din 2006.

Marca pare a fi un succes surprinzator pe o piata destul de exigenta, dar nu este singurul caz de acest fel, afirma seful SwissAuto, Andreas Burgener.

"Prima poveste de acest fel a fost sosirea Toyota. De asemenea, seamana destul de mult cu ceea ce a facut Volkswagen cu Skoda. Daca vorbim din nou in zece ani, probabil putem spune acelasi lucru despre masini din China sau India", a afirmat Burgener, reprezentant al asociatiei importatorilor auto.

Citeste si:

De-a lungul anilor, producatorul nipon a reusit sa concureze si sa depaseasca modelele traditionale. Publicatia se intreaba daca Dacia ar putea eventual sa aiba evolutie similara si sa "canibalizeze" o parte a vanzarilor Renault.

Grupul francez lucreaza, insa, "foarte bine" pentru a se asigura ca nu sunt vizati aceeasi clienti, afirma Burgener.

"Pe langa diferenta de pret, managementul jongleaza bine introducerea de tehnologii noi la Renault si promovarea de tehnologii consacrate la Dacia", a spus el.

Un alt semn al acestui efort este noul centru Renault deschis la Marly, scrie Le Temps. Din cele 25 de modele expuse, un sfert sunt marca Dacia, insa exista doua intrari diferite, doua expozitii diferite, doua branduri diferite.

Incepand cu acest an, Dacia are si un model care se adreseaza familiilor, Lodgy, care este insa este putin probabil sa detroneze Duster. SUV-ul genereaza 44% din vanzarile Dacia, scrie Le Temps.