Reprezentanti ai CNADNR, ai constructorului, ai consultantului si autoritati locale au participat, miercuri, la ceremonia oficiala de receptie a lucrarilor de proiectare si executie a variantei de ocolire a municipiului Arad, parte din coridorul IV pan-european, transmite Mediafax.

Reprezentantii firmei consultante au afirmat ca aceasta centura rutiera este echivalentul unei autostrazi urbane si ca este cea mai bine realizata autrostrada din Romania, atat din punctul de vedere al calitatii lucrarilor, cat si al dotarilor.

Primarul Aradului, Gheorghe Falca, a declarat ca Aradul "este singurul municipiu din tara care dintr-un inel de centura are realizat in acest moment 75 la suta", in afara de autostrada urbana existand si centura parte din DN 7.

Citeste si:

Varianta de ocolire in regim de autostrada a fost deschisa partial traficului in decembrie 2011, cand se circula doar pe doua benzi din patru, in regim de drum national, viteza fiind restrictionata la 60 de kilometri pe ora. In iunie 2012, au fost deschise toate cele patru benzi, iar acum viteza permisa pe acest drum este de 100 de kilometri pe ora, oficialii explicand ca este mai mica fata de autostrazi (130 de kilometri pe ora) pentru ca trece prin oras.

Centura are o lungime de 12,25 kilometri, iar proiectul a costat 429.610.443 lei fara TVA, lucrarile fiind executate de firma JV FCC Construccion/PORR Bau GmbH. Sprijinul financiar nerambursabil alocat de Uniunea Europeana, prin Fondul de Coeziune, a fost de 211.365.803 lei, diferenta pana la valoarea totala a contractului de lucrari fiind asigurata de Guvernul Romaniei.

Lucrarile au inceput in 2009, iar inaugurarea oficiala trebuia sa aiba loc in mai 2012.