Tehnologiile de siguranta intalnite in echiparea standard pe modelul B-Max sunt airbag-uri cortina, laterale, frontale, asistenta la franarea de urgenta (EBA), controlul electronic al stabilitatii (ESP), ABS+EBD, sistemul de asistenta la urcarea in rampa (HLA), precum si un modul care apeleaza automat serviciul de urgenta 112 in cazul unui accident.

Modelul Ford produs in Craiova va apela automat la 112 in cazul unui accident

Modelul Ford produs in Craiova va apela automat la 112 in cazul...

Alte tehnologii interesante sunt sistemul Ford SYNC, prin care putem controla muzica si telefonul prin comenzi vocale. Sistemul poate chiar sa-ti citeasca mesajele din telefon prin boxele masinii. Un alt plus sunt farurile frontale cu halogen ce includ lumini de zi cu tehnologie LED.

Monovolumul de la Craiova este si prima masina fara stalpi centrali, acestia sunt integrati in portiere, creand o deschidere de 1,5 metri pe fiecare parte a masinii. Usile lui Ford B-Max sunt grele, solide si se inchid din prima, fara un efort prea mare.

Pentru testul in Romania, Ford a ales traseul Bucuresti-Brasov-Cheile Gradistei-Rasnov-Bucuresti. Cele doua masini pe care le-am condus au avut motorizarile 1,5 litri diesel 75 CP si 1,0 litri benzina 100 CP.

B-Max cu motorizarea de 1,5 litri diesel 75 CP a consumat 6%, iar cel de 1 litru 100 CP a consumat 7,5%. Cifrele de consum pot fi considerate maxime, nu am menajat deloc masinile.

Cu propulsorul EcoBoost de 100 CP, B-Max accelereaza foarte repede, este alegerea perfecta pentru cei care vor sa conduca sportiv.

Monovolumul B-Max nu ne-a ridicat probleme in curbe, nu se inclina, se comporta ca un autoturism hatchback.

Pe autostrada viteza la care se simte foarte stabil este 140 km/h. B-Max vine cu directie asistata electric (EPAS) care face miscarea volanului rigida, pentru a ne oferi mai mult control si siguranta.

Vizibilitatea din B-Max este foarte buna, ca orice monovolum, modelul are pozitia in scaun inalta si geamurile mari. Suspensia lui B-Max este foarte bine setata, trecerea peste denivelari se face frumos, pasagerii nu simt gropile.

Citeste si:

Modelul Ford B-Max este disponibil in trei variante de echipare (City, Trend, Titanium), trei motorizari pe benzina (1,4 litri 90 CP, 1,0 litri 100 CP si 120 CP) si doua diesel (1,5 litri 75 CP, 1,6 litri 95 CP).

Cel mai mic pret pentru B-Max este de 10.000 euro cu TVA prin programul Rabla, pentru motorul de 1,4 litri benzina 90 CP, cu CD si aer conditionat. Fara Remat, masina costa 12.700 euro cu TVA.

Capacitatea portbagajului este de 326 de litri cu 5 pasageri si poate fi extinsa la 1.300 de litri prin rabatarea banchetei spate.

Dupa 400 de km cu B-Max pot spune ca este o masina foarte reusita si este la fel de bine asamblata ca orice alt Ford fabricat in strainatate. Este pentru prima oara cand romanii ofera un produs de calitate in aceasta industrie.

Mai multe informatii despre Ford B-Max sunt disponibile aici.

Productia Ford B-Max la Craiova a inceput pe 25 iunie. Exporturile pana in septembrie au fost de 8.550 de unitati. Ford B-Max a devenit in septembrie al doilea automobil de export al Romaniei dupa Dacia Duster, depasind Sandero si Logan.

Tinta de vanzari pentru Romania anul acesta este de 300 de unitati, iar pentru anul viitor este de 1.000 de unitati. Segmentul B, unde se incadreaza B-Max, reprezinta 18% din piata.

Cota de piata Ford in Romania a crescut anul acesta la 8,7%, de la 6,2% in 2011. Marca este pe locul 3 in piata de autoturisme dupa numarul de unitati vandute, dupa Dacia si VW. Pe segmentul utilitare, Ford este pe locul doi cu o cota de 14%, iar Dacia este pe prima pozitie cu 16% din piata.